beeldverwerking matlab wavelet transformaties .. goede combi?

A

Amer

Guest
Pals hi ...

im proberen om de afbeelding te comprimeren naar jpeg bmp normen met behulp van wavelet transformaties ..kan iemand mij voorstellen hoe het verder moet?

Ik wilde ook te vinden "in welk gedeelte van het beeld heb ik de maximale informatie .."

dank bij voorbaat

Ik ben ook een beginner op wavelet, maar voor zover ik weet jpeg is gedaan met de furier wavelet transformatie niet.Maar JPEG2000 standaard wordt gedaan met wavelet, zodat u kunt controleren standart zijn.

U kunt dit boek:
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=111632&highlight=jpeg 2000

Hi

Ik heb onlangs deze site gevonden

hxxp: / / bigwww.epfl.ch / publicaties / all.html

Er zijn een aantal papers over wavelet (JPEG2000) en beeldverwerking.Goed voor de theorie.

Geachte Amer,
JPEG 2000 hebben betrekking op de wavelet-transformatie naar Afbeelding comprimeren van de Digital.
vorige JPEG was gebaseerd op DCT en maakt gebruik van de aanname dat meer de gecorreleerde beeld meer energie zal worden verpakt in de bakken en als per de theorie de gecorreleerde gegevens heeft de power spectrum een piek in de buurt van een lage frequentie regio.
De vergelijkbare type concept wordt geëxploiteerd in de Golfjes waar u het ontwerpen van een filter bank bestaande uit meerdere filters en de aparte filter wordt gebruikt om onderdelen te krijgen van de gewenste frequentie.

Ik zal jullie aanbevelen bij standaard lezen van de zorgvuldig door voordat springen op de uitvoering.
Probeer te krijgen tot 2000 de referentie-software van JPEG Ik denk dat het heet Jasper.

-Groet

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back