Beeldbuis verwijderen

W

Woody

Guest
We hebben hier een Beovision CRT met VCR combi en motorische stand. (Ooit second life gekocht)
3nb3k73m65W45P45S1ab2b0da468ec28110e1.jpg

Omdat ik wil overschakelen naar een led tv, had ik graag de beeldbuis willen verwijderen en in de plaats een led tv integreren.
Let op, het is niet de bedoeling om het "bedieningspaneel" op de kast te integreren, gewoon in de plaats van waar nu de beeldbuis zit, een op maat gekochte led-tv te bevestigen, achter het extra plexiglas van de Beovision.
De reden is omdat we houden van de Beovision in zijn geheel, en ook voor de actieve luidsprekers onderaan. Deze kan ik aansluiten op de Led.
Omdat ik weet dat een beeldbuis verwijderen een risicovol werk is, had ik graag via dit forum mogen vragen hoe ik dit het veiligst doe, de beeldbuis ga ik naar het containerpark brengen. Dus die mag, indien dit veiliger zou zijn, gerust uitgeschakeld worden met het trucje aan de hals ( lucht inbrengen).
Op welke andere componenten, behalve de beeldbuis, moet ik uitkijken?
Of zijn er personen die de beeldbuis kunnen gebruiken, die mogen deze karwei uitvoeren.
 
Denk eraan dat d beeldbuis werkt als een grote condensator.
Voor het demonteren de buis kortsluiten door de metalen draden achter de buis kort te sluiten door een stuk goed geïsoleerd gereedschap onder de hoogspanning dop te steken.
De rest weet je al denk om een veiligheidsbril
 
Achter op de beeldbuis (het einde van de toet) zit een plastic dopje met een rondje aansluitpennen.
Als je het plastic dopje d'r aftrekt kan je met een combinatietang het te voorschijn gekomen glazen buisje breken.
Dan sist het een paar seconde en je kan de beeldbuis zonder gevaar verwijderen.

Jeroen.

 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top