Basic MOS structuur vraag

R

Ryang

Guest
Ik wil vragen, in een MOS structuur.Waarom thereis een band-bending in de interface van en Oxide Semiconductor.

In de tussentijd, waarom het Fermi-niveau rechtdoor blijven er in alle drie de materiaal.
Net zoals de foto hieronder
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Beste vriend,

Natuurlijk zal je energie banden worden gebogen, want voor een uniform gedoopte knooppunt (die wordt gevormd door het kanaal en de ondergrond), de energie wordt verkregen door dubbel integratie van de vervoerder concentratie in de uitputting regio.Zodra kruist de uitputting regio in de ondergrond, dan is de energie-niveaus zijn constant omdat er geen vrije vervoerders in de ondergrond.

Coming to het Fermi-niveau, Fermi-niveau een maat voor de energie van de elektronen minste strak gehouden binnen een solide en is de maat van een elektron bezetter een beschikbare staat.Het hangt af van de concentratie van de donor en acceptor onzuiverheden in de halfgeleider knooppunt ...... Vandaar dat het onafhankelijk is van de elektrische velden en de energieën.Dus zal het een rechte lijn .......

Ik hoop dat ik gelijk heb.Kindly corrigeer me als ik niet .....

vamsimocherla,

Ik dacht dat Fermi-niveau is de energie-niveau, waar de kans op het vinden van een elektron (of hole) is de helft.Als dat is de definitie, dan volgens de definitie, moet Fermi-niveau ook buigen., Ben ik niet zeker waarom dit niet.,

Hoi,
Fermi-niveau is de energie niveau, waar de Fermi-functie f (E) = 1 / 2.Fermi-functie is de kans desinity verdeling van de elektronen in de gehele energie-band.Als een elektron springt van de valentie band naar band geleiding, de distributie zal veranderen, maar de energie van de positie waar f (E) = 1 / 2 zal nooit veranderen.Dit is de symmetrische punt van de distributie.Dat is waarom Fermi-niveau constant blijft, ongeacht de bocht van valentie en geleiding band.Dit kan ook worden gebruikt om uit te leggen de constante Fermi-niveau in verschillende materialen met elkaar zijn verbonden.
Ei verwijst naar intrinsieke Fermi-niveau.Het is gelegen rond het midden van de band gap.het algemeen, Ei = (EG EV) / 2.Dus, wanneer de energie-band bochten, bochten het ook.Naar ik begrepen heb, heeft het geen significante fysische zin hier, gewoon de volgende formule blijven geldig.
n = ni exp [(Ef-Ei) / kT], en
p = ni exp [- (Ef-Ei) / kT]

Hope this helps

ceyjey

De Fermi-niveau constant door de drie apparaat lagen de thermische equiliburium bereikt door het hele apparaat in totaal shows.
Fermi niveau te vertegenwoordigen de waarschijnlijkheid van een bezetting van een energie-niveau door een elektron en bij thermische equiliburium de constante Fermi niveau weerspiegelt het feit dat de stroom van de vervoerders in beide richtingen is hetzelfde.
proberen om dit concept te begrijpen door het tekenen van de energie-band diagrammen voor drie lagen afzonderlijk en vervolgens bij hen te komen aan de thermische equiliburium visualiseren en het effect op de enery band diagram vertegenwoordiging.
Dit zal duidelijk uw twijfel over de buiging van bands ook.
hoop dat het helpt
anders kunt u verwezen naar de boeken van
1). Ben G. Streetman en Sanjay Banerjee.
2). Fysica van semconductor apparaten door Mullar Kamines
groeten

Veel dank aan de bovenstaande guys:)
Ik zal nog proberen om een aantal boeken te lezen om mijn kennis te vergroten over dit onderwerp

Nou, Femi niveau is een enegy niveau, dus is het Nauw van Calais, net als de zeespiegel.Denkt u
de zeespiegel zal buigen in een lokale EREA?om dezelfde reden.

De enegy band is gebogen in de buurt van het oppervlak van de halfgeleider, want van het oppervlak
effecten van de halfgeleider.Electons de neiging om zich ophopen op het oppervlak, omdat het oppervlak van effecten, en een oppervlak electry veld is gebouwd in de buurt van het oppervlak.Gelieve een boek over de oppervlak effecten van semi-conductor voor meer informatie.

nu de foto van u hebben laten zien is voor het geval van accumulation.the reden hiervoor is simple.when u het toepassen van een negatieve gate spanning dus wanneer het hek wordt verwezen negatief tov de bron vervolgens u een zaak waar de gaten zal ophopen onder de poort oxide en het oppervlak onder de gate oxide wordt meer P Type dan initially.so om dit verschijnsel de EF of het Fermi-niveau aangeven buigt de richting van de valentie band, dit is slechts een concept om de grotere aanwezigheid van gaten dan elektronen onder het geven gate oxide.so alleen het gebruik van een maatregel aan te geven of een oppervlak is meer p-type of n-type buigen we het Fermi-niveau in de richting van de valentie of de geleiding band respectievelijk.

groeten
Amarnath

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back