Array Antenne Vraag

L

Lupin

Guest
Geachte heren,

Ik heb een probleem op te lossen:

Ontwerp van een array antenne waarvan de eisen zijn:

- Freqeuncy range: 6-18 GHz;

- Matching <-10 dB;

- Gain> 4 dBi;

- Scannen Hoek: -45 tot 45 graden ...

Schijnt heel hard ..niet?

Elk idee is welkom.

Thanks in advance

Lupin

&lt;img src="http://gallery.dpcdn.pl/imgc/Lab/59146/g_-_550x412_-_s_59146x20141113165436_0.jpg" alt="image" /&gt;
Po bardzo dobrze przyjętej recenzji GeForce GTX 980 przyszedł czas na przyjrzenie się bliżej nieco mniej wydajnej, ale za to znacznie tańszej konstrukcji, jaką jest GeForce GTX 970. Do testów otrzymaliśmy dwa modele kart wykorzystujących nowy układ Nvidii. Pierwszy z nich to ASUS GeForce GTX 970 Strix DirectCU II, drugi to Gigabyte GeForce GTX 970 GamingG1. Oba są produktami autorskimi, które&amp;hellip;&lt;img src="http://feeds.feedburner.com/~r/dobreprogramy/Aktualnosci/~4/zamaRzgfBuc" height="1" width="1"/&gt;

Read more...

Ik vind dat je moet beginnen met zich te concentreren op het ontwerpen van een enkele antenne-element.Het ontwerpen van een antenne met die bandbreedte en RL <10dB is echt moeilijk.Maar als je slaagt, een ander ding is fase verschuiving van de feed-signaal.Nogmaals dit is echt hard met deze bandbreedte, en de phaseshift zal verschillend zijn voor verschillende in-band frequenties.

Good luck, zult u het nodig hebt.

Hi Radiohead,
Ik denk dat:

- Vanaf nu heb ik om alle configuratie van de array, en niet alleen de enige element is, kan mijns inziens veel enkelvoudig element werken op verschillende frequenties in plaats van een element dat alle bandbreedte ...
Heeft u nog een boek over breedband arrays of wideband enkele elementen?

- Ik het probleem niet zien in de fase verschuiving, want wat belangrijk is, is het faseverschil tussen elementen, niet de absolute een ..

Heeft u zijn ontwerp ideeën?

Lupin

Hi Lupin,

voor een zo grote bandbreedte, moet je juist vertraging lijnen (niet constant phase-shifters vertraging die kan worden gebruikt in de smalband geval).
Heeft de stuurhoek te worden aangepast in vele stappen?
Groeten

Z

Hallo Zorro,

kunt u mij meer informatie over True Delay Lines?Ik was te concentreren op array accommodatie en enkelvoudig element design.

Stuurhoek adjustmnent ..laten we zeggen een stap van 5 graden ..

Als u artikelen over dit argument, kunt uploaden.

Thanks a lot voor uw steun.

Lupin

Hi Lupin,

bent u bezig met Electronic Warfare?

Vivaldi antenne-elementen zijn de meest voorkomende op dit gebied en in deze banden.

Hi satelliet,

Nee, ik ben niet bezig met Electronic Warfare?What do u mean?

Ik heb het ontwerpen van een antenne verschilt van Vivaldi's ...Kan u mij helpen?

Thanks in advance.

Lupin

- Vanaf nu heb ik om alle configuratie van de array, en niet alleen de enige element is, kan mijns inziens veel enkelvoudig element werken op verschillende frequenties in plaats van een element dat alle bandbreedte ...Heeft u nog een boek over breedband arrays of wideband enkele elementen?Kun je vermelden dat dit een beetje duidelijker?Wilt u zend / ontvang een breedband signaal?Of smallband verschillende signalen in de band?- Ik het probleem niet zien in de fase verschuiving, want wat belangrijk is, is het faseverschil tussen elementen, niet de absolute een ..Ja maar je moet een phaseshifter dat werkt op alle frequenties met reproduceerbare faseverschuiving.En dat is voor een smallband signaal.Voor een breedband signaal dat u moet ook plat groep vertraging voor de hele bandbreedte.En dat is nog moeilijker!

Lupin schreef:

Hallo Zorro,

kunt u mij meer informatie over True Delay Lines?

Voor Zorro: OK, geen probleem voor je Engels, is ook slecht, maar de mijne ..waar vind ik de Mailloux boek?

Voor Radiohead: ik gecontroleerd, ik heb een zender / ontvanger breedband element ...do u hebt een idee of een boek over het?Ik wil niet dat het gebruik van een Vivaldi-antenne.

Ik ben het ook volledig eens met u voor de faseverschuivers.

Met vriendelijke groet
Lupin

Lupinen

is het een vereiste dat de antenne is een phased array?of kan het een enkele antenne?.Heb je dacht op de frequentie onafhankelijke antennes (spiraal en gelijkhoekig spiralen)?.

Als ik mij goed herinner ze zijn vrij groot-bandbreedte.

Voor radiohead:
Ik ben het ontwerpen van dit type antenne als een "oefening", als u mij kunnen kennen van mijn posts in deze site, moet u weten ben ik betrokken bij (gleuf) Patch antennes en gefaseerde arrays.Ik ontwikkelde ook een code in MatLab voor analisys (ik ben bezig met de synthese) van vlakke arrays ..Zoals u weet, Patch antennes hebben een smalle bandbreedte .. Ik wil beginnen met breedband antennes ontwerp (phased arrays precies) om mijn code te controleren en als nieuwe uitdaging.Natuurlijk is elke commentaar van deze site is meer dan welkom.

Voor DowJones: u hebt gelijk, spiraal antennes zijn breedband, het punt is dat ik een phased array op de balk scheel, want ik was aan waarin Radiohead, het probleem is de grote frequentie bandbreedte ..het is heel uitdagend is het niet?

Met vriendelijke groet
Lupin

HI lupine,

U zal gewoonlijk vindt deze vorm van ontwerpen in de Balanis antenne Tekst Boek, de lineaire array antenne hoofdstuk.Er r zo veel differnt manieren om te ontwerpen ur antenne.U kunt gebruik maken van een uniformally regelafstand array met uniform of een niet-uniforme huidige verdeling (beter).Balanis voornamelijk gesproken over de Binomiale en Tschebycheff arrays.U kunt een van deze.Alle vereiste eqns zijn in dit hoofdstuk.Maar het punt is dat ik aangenomen dat ua lineaire array niet een vlakke.Als u wilt een vlakke array ontwerp, zal u moeten door vervelende wiskunde.Maar het is niet zo moeilijk.

Armanio

Als u een 4dB winst om te zetten in een equivalent beamwidth, zie ik niet de noodzaak voor het sturen van de balk in 5 graden.Beter van de winst.

Hi Armanio, waar kan ik de Balanis Antenne Tekst Boek?Ik weet niet of ik het heb ...

Hi EDF, is het onmogelijk om de aanwas Gain ..anyway de beamdith van 4 dB is 80 graden is n't it?Waarschijnlijk het scannen stap kunnen veranderen.

HI springf2000, do u nog materiaal over nok hoorn?

Op het moment ben ik gericht op de studie van de vlakke array te voorkomen raspen lobben in geval van scheel voor de gehele bandbreedte (het is niet gemakkelijk).

Er zijn vele vele onderwerpen te overwegen ....

Met vriendelijke groet

Lupin

Hallo iedereen!

Wat lijkt zeer vreemd voor mij is hoe kan worden gerealiseerd een dergelijke array 6 tot 18 GHz met dezelfde array structuur om verschillende redenen.In ieder geval vóór de bespreking van deze redenen een aantal punten moeten worden verduidelijkt:

1 - de gehele frequentieband moet worden gedekt, of alleen sub-bands?
2 - de antenne is of Tx Rx of beide?
3 - dat is de polarisatie?
4 - wat is de grootte te beperken?(diameter een hoogte)
5 - welke vorm van de lichtbundel te realiseren?(alleen potlood balk of gevormd beam)
6 - Verschillende element kan werken op een frequentie en andere elementen op andere frequentie?separete voederen netwerk zijn toegestaan voor verschillende frequentieband?
7 - de scan hoek kan variëren alleen in een vliegtuig of over de hele semishpere?
8 - gelieve verduidelijking van de zin: (Lupin) "Ik wil beginnen met breedband antennes ontwerp (phased arrays precies)"

De eerste twijfel is ten aanzien van de inter-elementen spacing: gezien het feit dat er beschikbaar is een element dat alle de frequentieband, zal haar verplaatsing in de matrix rooster worden sterk frequentie depenedent veroorzaken probaibly raspen lobben verschijnselen nog steeds in de boresight scan!vice-versa als u verschillende elementen voor de verschillende frequentie die u waarschijnlijk problemen hebben met de elementen in de juiste positie vanwege hun grootte phyisical toewijzen.

bye bye.

Hallo juppydu,

Ik ben het eens met veel onder u zijn afgebeeld:

1 - Ik kan proberen om twee soorten antennes: een breedband (6-18 GHz), een voor subbanden deisgn (in dit geval heb ik op verschillende ingangen, een voor elke sub-band te gebruiken: de som van de sub - banden moeten worden 6-18 GHz);

2 - antenne is Tx en RX;

3 - Ik wil graag een CP;

4 - Op het moment is er geen limiet;

5 - Do u betekenen maskers?Nee, de een belangrijk ding is de Wijzend en de Gain;

6 - Net als in de punt 1, is het interessant om een antenne-ingang en multi-poort onderzoeken antenne; in dat geval kunt u verschillende frequentieband te gebruiken;

7 - Breedband array antennes zijn uitdagend precies voor wat u heeft later uitleggen ..Dat is mijn realiteit!

Bedankt voor uw medewerking
Lupin

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back