Array Antenne Vraag

L

Lupine

Guest
RF Beste mensen,
Ik wil een vraag stellen over Gefaseerde Arrays:
Een lineaire array configuratie van equispaced uniform opgewonden isotrope elementen wordt gegeven.De directiviteitsfunctie is D1 dB.
Als ik de plaats van de elementen met isotrope antennes (bijv. patch antennes) waarvan radiaton patroon cos (verwachte aankomsttijd) voor -90 ° <verwachte aankomsttijd <90 °, 0 elders, (voor elke fi-cut) hoe hoog is de directiviteitsfunctie D2 van de nieuwe array?

D1> D2?
D1 <D2?

Met vriendelijke groet
Lupine

Als de straling getrippel van een antenne is cos (verwachte aankomsttijd), normaliter betekent dat de directiviteitsfunctie is> 1, dus gebruik worden tu A * cos (verwachte aankomsttijd) met A> 1 ...

Alle niet rondstralend Antena heeft een directibity> 1

Dus D1 <D2.

OK
dus het betekent dat,
uitgaande van een isotrope element, als ik het veld voor de verwachte aankomsttijd> 60 (bv.) en de verwachte aankomsttijd <-60 ° het totale scala configuratie Winst zal dalen ....

Ik wil weten diepere een ander onderwerp.In eerste approxination, Array directiviteitsfunctie in scheel omstandigheden (bijv. 30 °) is gelijk aan directiviteitsfunctie in volle laag voorwaarde - 10 * log10 (cos (30 ))...zo Dir (volle laag) - 0,62 dB
is het niet?

Groeten
Lupine

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back