Analoge isolement circuits: enige ervaring op dit?

Gewoon een snelle vraag:

Wat betreft de frequentie hakken, voor een bandbreedte van 1MHz, ik geselecteerd chopping frequentie van 5MHz.Ik dacht dat hij te zijn dan de bandbreedte te vermijden transformator verzadiging.

Helaas was ik niet kunnen vinden elke analoge switch (in DIP smaak) snel genoeg om over te schakelen op 5MHz.Eventuele suggesties?Hoe zit het met behulp van snelle MOSFETs als analoge schakelaars?

7roots51: Ik gebruik isolatie producten, voordat je in deze (analoge apparaten), maar het probleem is dat hun bandbreedte is beperkt en de kosten over het algemeen hoog.

Ik
heb genomen naast een digitale oscilloscoop input boord en ik vond dat zij niet met een isolatie op alle producten.Ze zijn met behulp van transformatoren en veel signaal conditionering circuits.Ik denk ook zij moeten hakken het signaal ook (denk ik van de IC's die betrokken zijn bij het bestuur).Ik neem aan dat het nog steeds de goedkoopste en beste oplossing.

Mariano

Mag dit is beetje stom idee, maar wat is ongeveer PWM modulatie.
De belangrijkste vraag kunnen PWM worden gebruikt voor freq tot 5 MHz?

Gebruik HCNR200 Lineaire Analoge OptocouplerLage niet-lineariteit: 0,01%
Wide Bandbreedte - DC tot> 1 MHz

Mabbri Bedankt voor de suggestie, maar helaas heb ik te spelen met HCNR201 een tijdje zonder goede resultaten.

Ik kon nooit het ontwerpen van een circuit met HCNR201 en opamps die werken op 1MHz.Ik kon doen met transistors, maar de nauwkeurigheid is niet goed.Ik heb op dit isolator.

UPDATE: heb ik hard voor transformatoren die in staat zijn om paar signalen in de MHz, en geconstateerd dat de LAN-transformatoren (degene gevonden binnen ethernet kaarten) zijn geschikt voor deze app.Doorgaans zijn er twee of meer kleine transformatoren binnen, dus ik kan het signaal paar en ook de bouw van een terugkoppelcircuit te compenseren voor het niet-lineariteiten.

Ik heb gevraagd monsters van deze transformatoren uit Pulse Engineering (www.pulseeng.com).Zij werken met 10BaseT ethernet kaarten, zodat ze gemakkelijk kunnen omgaan met signalen van maximaal 10MHz.

Ik geef ze eens te proberen zo snel als ik ze en na de resultaten.

Mariano

Hoi allemaal ...
Probeert te gebruiken ISO122/ISO124 uit TI ....Ze hebben een goede isolatie voor analoge signaal ....
Ze hebben ook een geïsoleerde voeding voor deze toepassing ..

Rgds,

Ik heb niet gespeeld met deze, maar ze beweren te zijn sneller dan optoisolators, en ik heb geen idee wat de kosten zijn.

http://www.nve.com/products/isolators/isproducts.php

Ik heb eindelijk gaf op optoisolators.Ik probeer te doen AM modulatie met behulp LAN transformatoren.LAN-transformatoren zijn goedkoop, klein en bieden een uitstekende isolatie.

Alle ideeën op AM modulatie?

Ik gehakte het signaal (DC tot 1MHz) met een 10MHz vierkante golf (luchtvaartmaatschappij), dan wel een lage pass op ongeveer 15MHz om een sinusoïdale golf geschikt te koppelen door middel van een transfomer.

Vragen:

1) moet ik doen hakken (alternate tussen signaal en nul volt)?of moet ik plaatsvervangende het signaal met behulp van een multiplier (vermenigvuldigen met 1 / -1)?
2) hoe kan ik demoduleren?Vergeet niet dat het Ouput wellicht DC, positieve of negatieve polariteit.

Bedankt!
Mariano

mfilippa,

Winderig Zoals eerder vermeld, ADC en digitale isolement zijn de weg te gaan.

Citaat:

... Ik vind het een zeer dure methode voor signalen tot 1Mhz.

Ik beveel 6N187-186optocouplers, die best goed werkt tot 10 MHz signalsss!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back