AGC controle

B

brmadhukar

Guest
Hoi,
Hoe kan ik een ontwerp AGC voor een RF-apparaat.Ik heb de MAXIM RF-chip, die een analoge uitgang.Ik heb quantized tha bemonsterd signaal en nu willen zorgen voor een terugkoppeling.Als ik slechts twee bits kwantisering, hoe doe ik AGC.

Als voorbeeld kan ik denken van de volgende kenmerken:
Kwantisering met twee niveaus, Ik neem aan dat het signaal DC niveau 0 is, en dat de binaire quantized nummers
00 = signaal positief is, niveau OK
01 = signaal positief is, te hoog
11 = negatief signaal, niveau OK
10 = signaal negatief, te hoog

AGC zo zou zijn:
a.Uiterlijk indien ofwel 01 of 10 betekent minder winst
b.Als er geen te wisselen tussen 00 en 11, verhoging van de winst

Nu kunt u het ontwerp van een digitale machine die detecteert deze voorwaarden, en voedt een DAC (twee bits moeten volstaan).Feed de DAC door middel van een smal genoeg LPF en uw lus moet boete.

Hoi,
Bedankt voor de info.

Als ik om de erwinvb beetje hoog voor 33% van de tijd zou kunnen worden heb ik op een honorarium van de AGC via een goede LPF of moet de digitale logica er in bepaalde getweakt voor.

Het feedback-systeem moet voldoende tijd hebben constanten zodat het niet oscilllate.Een methode is het gebruik van een snelle tijd constant bij de vermindering van de winst en een in een langzaam te verhogen.Dit werkt voor de meeste gevallen.Alles hangt af van het milieu.Als u in een zeer mulltipath situatie waarin het signaal niveau canges snel, de tijd constanten moeten kort.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back