Afstand Meting met PIC & Ultrasone sensoren

K

Kryptonite

Guest
Hallo!

Ik wil gewoon mijn BSEE afstudeerproject hier delen met jullie.

Hope it helps iemand ...

Uw vragen en opmerkingen zijn zeer welkom.Voor de volledigheid wille, geüpload I Aanhangsel C, die bevat een selectie van een aantal nuttige Data Sheets rechtstreeks verband houden met het project.
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Hi Kryptonite,

Ziet er goed uit - Net als het werk - Goed gedaan!

Blijf

Groeten

dfullmer

vsmGuy wrote:

Iedereen geïmplementeerde onderdelen voor dit uitstekende project?

wat ultrasone sensor die ik mag gebruiken voor onderwater toepassing voor het opsporen van belemmering?Toegevoegd na 12 minuten:is de output van de sensor in analoge?of digitale ...stel iemand me wat sensor die ik moet gebruiken .. thanx ..

inifinitrix wrote:

wat ultrasone sensor die ik mag gebruiken voor onderwater toepassing voor het opsporen van belemmering?
Toegevoegd na 12 minuten:
is de output van de sensor in analoge?
of digitale ...
stel iemand me wat sensor die ik moet gebruiken .. thanx ..

Een koele ultrasone project, maar is sterk beïnvloed door temperatuur, welke temperatuur compensatie voor?

Check deze leuke sites

http://www.hobby-elec.org/e_pic6_6.htm

http://www.picbasic.org/articles/ultrasonic/ultrasonic_experiments.html

http://www.micro-examples.com/public/microex-navig/doc/090-ultrasonic-ranger.html

Hi all,
Ik heb al van uw antwoorden met ultrasoon, ultrasoon is een lastig te hanteren zijn, omdat de snelheid van geluid varieert met de temperatuur, vochtigheid en zo in een ander medium dan dus een compensatie nodig is het verschil tussen gewone en onderwater is van ultrasoon frequentie.
iemand van u gewerkt Doppler verschuiving in ultrasoon.
Ik ben bezig met een project waarin ik de frequentie verstoring van een ultrasone golf toen doorgegeven door middel van verschillende edelstenen het heilzaam is het testen van de kwaliteit van deze stenen te analyserenals iemand ideeën heeft u delen.

zubyk

bouw je de geüploade project?

Ik wil wijzigen zodanig dat, het zal op de zoemer voor minder dan 4 meter afstand!

kunt u me helpen om wijziging!

uw project is vergelijkbaar met de EPE "tape meting" project?

Ik bouw het werkt prima, maar, ik moet modificatie!

=_=!!mij dont zijn genoeg punten om te downloaden>. <kan e-mail me pls?

bedankt
Last edited by Zhane op 04 december 2008 18:15, edited in totaal 1 keer

saeed_pk wrote:

Hi all,

Ik heb al van uw antwoorden met ultrasoon, ultrasoon is een lastig te hanteren zijn, omdat de snelheid van geluid varieert met de temperatuur, vochtigheid en zo in een ander medium dan dus een compensatie nodig is het verschil tussen gewone en onderwater is van ultrasoon frequentie.

iemand van u gewerkt Doppler verschuiving in ultrasoon.

Ik ben bezig met een project waarin ik de frequentie verstoring van een ultrasone golf toen doorgegeven door middel van verschillende edelstenen het heilzaam is het testen van de kwaliteit van deze stenen te analyserenals iemand ideeën heeft u delen.

thanx man thats very nice, u bent net uit de universiteit?

im van Yarmouk universiteit, merkte ik dat de code kort is en zal gebeuren,

je me aanmoedigen om mijn project te uploaden over (thuis beveiliging en controle systeem)

zijn in CCS c code met sms controle, als iemand denkt dat het de moeite waard om te uploaden tell me plz.

Ja, ik moet uw project doc, SCH, prog, fout opmerking: - correctie, wijziging, suggestie, enz.

bedankt

Excellent work.Het geeft me een idee over mijn grad project.tq.

Ik heb geprobeerd om het project uit te bouwen, maar een diepere kijk in het schema een aantal problemen lijkt te hebben: de 2 diodes in omgekeerde polariteit worden aangesloten, parallel met de ultrasone sensor, wat betekent dat de spanning over de sensor nooit kunnen 0.6V overschrijden.Hoe kan het 40kHz signaal worden toegepast op de schijf van de transmissie?Mag ik ben missing something?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back