Actief hulpmiddel undered de RF-spoelen

R

Rainleo

Guest
In onze ontvangers, zetten we een actieve apparaat (cascode apparaat) onder een RF-spoel, denk je dat kan problemen veroorzaken?Thx.

Er is niet genoeg informatie.Wat is de omvang van de spoel en de afstand tot uw actieve apparaat?Is het IC of PCB boord?Wat is de frequentie?Is er sinusvormig of puls signaal en wat is het niveau?Is er een afscherming of via het rond?Vaak is het mogelijk om de koppeling te berekenen, soms simulatie noodzakelijk is.

De grootte van de spoel is ongeveer 200um, ik heb mijn cascode transistoren LNA's in het centrum van het.Het is een 4,5 beurt spoel, met een inductie van ongeveer 7nH.Mijn frequentie is 2GHz, geen schild.
Hoe kan ik de koppeling simuleren effect?

Ik denk dat er twee manieren om de koppeling te bepalen.De eerste is het gebruik van EM-simulator en het kan de meest nauwkeurige manier als u alle informatie hebben die EM simulator nodig hebben.De tweede manier is de koppeling met een aantal vergelijkingen te berekenen (soms empirische).Als je een dergelijke vergelijking (s) kan ik mijn boeken te controleren.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back