AC Current Meter

Y

Yousafzai

Guest
Ik heb geprobeerd om te taggen wisselstroom en de weergave op een LCD.Ik was in eerste instantie succesvol, maar om te meten stroom bij hogere spanningen I figured it out dat hoge wattage in-line weerstanden zijn vereist.Is er elk ander optie afgezien van Hall effect sensoren om dit te doen?

Hoi,

U hebt waarschijnlijk gehoord van clamp-on lopende meter?In principe zijn de huidige transformatoren, plaatst u uw kabel of draad als een one-bocht primaire (waarin de onbekende huidige stromen) in hun "mond" door de opening van het meten van hun hoofd (een ringkern kern met ingebouwde secundaire spoel elektronica) en lees het display.

Zie deze link (maar er vele andere natuurlijk): http://www.kaise.com/ClampE.htm

Sorry als dit niet nuttige informatie, maar je geen melding van deze methode in uw mail.

Rgds
unkarc
Last edited by unkarc op 31 jul 2006 21:16, edited in totaal 1 keer

met behulp van CT-transformator is eenvoudig.Als u wilt meten tot laten we zeggen, 1000A nemen CT-ratio van 1000:5 die het zal een vermogen van 5A op 1000A waarmee je verder kan geven aan een weerstand en dan naar opamp - ADC geven enz.

en bereken de verhouding weer

Dag

hoi
U kunt gebruik maken van hall_effect CT. het kan worden gebruikt in AC & DC toepassing

Hi Yousafsai,

Ik vond een circuit met een 1:1000 huidige sensor.Ze gebruikten twee transformatoren 1:32
om naar 1:1024 en gecorrigeerd aan 1:1000 door verhoging van de 100 ohm feedback
weerstand tot 102 ohm.De opamp zet de input stroom naar een AC uitgangsspanning.De transformatoren hebben een liquidatie op de primaire en 32 op de secundaire kant en zijn wond op Philips RCC26/10-3C11 kernen.
Maar je gemakkelijk zou kunnen construeren 1u10 twee transformatoren om een 1:100 current ratio
en rechtstreeks meten.

on1aag.
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Hall-effect voor de huidige taransformer.rar zien

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=173449&highlight =

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back