Ac analyse van geschakelde condensator circuit

• Thread starter lionelgreenstreet
  • Start date
L

lionelgreenstreet

Guest
Ik heb problemen te simuleren swiched condensator circuits met of cad pspice.Ik heb realiseerde een low pass filter met geschakelde condensator ideale elementen (ideale switch en opamp gevonden in analog.lib).Als ik een AC simulatie van dit circuit, ik mis resultaten (want als ik een transint met sinusvormige spanning bron, ik verschillende resultaten) ... Allen in
het boek
heb ik gevonden een beschrijving over modellen gebruikt om simultate ac tijd variant circuits, maar in. omstandig dossier niets dat
ik heb gevonden ...
1) Hoe kan ik een correcte ac simulatie in pspice?
2) wat is de oorzaak van de resultaten die
ik heb verkregen?
Thanks in advance en excuseer me voor al deze vragen

1.) AC simulatie is een klein signaal analyse en werkt alleen voor lineaire en tijd-invariante circuits.
2.) Daarom, als S / C schakelingen zullen worden gesimuleerd in de frequentie-domein, is het noodzakelijk te vervangen elke ingeschakeld dop met een tijd continu element tevoren.
3.) De meest populaire manier is gebruik te maken van een combinatie van de vertraging elementen (kunstmatige met AGM onderdelen of vertraging lijnen) samen met de positieve resp.negatieve weerstanden.
Deze combinaties worden "storistor".
4.) Dit leidt niet tot een vorm van aanpassing, maar het is wel een juiste methode toe te passen AC simulaties met S / C-circuits.
5.) De methode is in detail beschreven door NELIN (IEEE Trans-circuits en systemen, CAS-30, 1983, pp. 43-48) en door GHAUSI en meerforel: Modern Filter Design, Prentice Hall.

Ik heb deze methode vaak met goed succes.
Groeten

Bedankt voor de info,
Ik schreef. omstandig dossier met gelijkwaardige modellen die u hebt beschreven.Ik
heb verkregen goede resultaten (low pass filter heeft AC respnse gelijk dat
heb ik verwacht).Maar ik heb enige twijfels:
1) Ik heb als gelijkwaardig geleiding gelijk aan 1 / (WC) waar w = 1rad/sec: is dit ok? Waarom deze waarde niet wijzigen met een frequentie?
2) als ik dat doe ac reactie met gelijkwaardige modellen, i verkrijgen een winst waarde niet gelijk aan die verkregen door voorbijgaande Vsin, met een spanning van de bron met een vaste frequentie: weet u waarom?(in ac antwoord ik een waarde krijgen die gelijk is aan mijn kant berekeningen, in voorbijgaande Ik heb een betere waarde)
3) Als ik een wisselspanningsbron vegen van mijn swhitched filter (zonder gelijkwaardige model), wat ik krijgen?
Bedankt

lionelgreenstreet schreef:

Bedankt voor de info,

Ik schreef. omstandig dossier met gelijkwaardige modellen die u hebt beschreven.
Ik heb verkregen goede resultaten (low pass filter heeft AC respnse gelijk dat heb ik verwacht).
Maar ik heb enige twijfels:

1) moet ik doen als ik AC reactie met gelijkwaardige modellen, i verkrijgen een bate waarde niet gelijk aan die verkregen door voorbijgaande met een Vsin spanning bron met een vaste frequentie: weet u waarom?
(in ac antwoord ik een waarde krijgen die gelijk is aan mijn kant berekeningen, in voorbijgaande Ik heb een betere waarde)

2) Als ik een wisselspanningsbron vegen van mijn swhitched filter (zonder gelijkwaardige model), wat ik krijgen?

Bedankt

LVW schreef:

1

3.) De meest populaire manier is gebruik te maken van een combinatie van de vertraging elementen (kunstmatige met AGM onderdelen of vertraging lijnen) samen met de positieve resp.
negatieve weerstanden.

Deze combinaties worden "storistor".

pixel schreef:Is zij geven goede resultaten voor geluid analyse ook?

Zou moeten lopen PSS en PAC voor SC circuit, is het niet?

Probeer Simetrix / Simplis voor SC frequentie-domein analyse.

Bedankt voor uw antwoord ....
Citaat:

Wat betekent "beter" waarde?
(Groter of kleiner?) Is uw klok percentage hoog genoeg?
Aan de andere kant is het laag genoeg om de condensator laden met parasitaire weerstanden en een eindige tijd constant?

SIMetrix klinkt een goede software.
Waar kan ik een volledige versie?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back