Aan chips Interconnects & Impedance matching

A

AdvaRes

Guest
Hallo leden
In transmissielijnen Impedance matching wordt gedaan om een aantal indeserable effecten zoals reflectie te voorkomen.Thats wat ik wist voor off-chip lijnen.

Ik krijg meer en meer in de war omdat ik bezig was on-chips interconnects omdat dit punt in de melding niet in al het document dat ik zag op de chip over enkele bussen (On-chip bussen zoals Amba, Coreconnect en Wishbone enz.).

Hebben we impedantie matching voor op chip interconnects?
Of, dat genegeerd op de chip aanvragen omdat draden zijn te kort als gevolg van de indesirable effecten worden verondersteld dat niet-bestaande.

Als u doelt op digitale uC bussen, de Max freq echt is laag in vergelijking met korte IC-verbinding en reflecties zijn meestal te verwaarlozen.

Er zijn enkele gevallen waarin RF IC ontwerpers voorkeur aan te nemen matching tussen fasen signalen overdragen, maar deze worden vooral gebruikt in zeer hoge freqs IC (veel GHz ...).

Ik hoop dat het kan helpen.

Mazz

Mazz Bedankt voor uw snelle antwoord.

Zeker.De frequentie is laag.Maar wat als deze frequentie wordt importants.Hoeveel GHz voor op de chip interconnects te denken over de matchen?Meer dan 10 GHz, 100 GHz ...

Ik denk dat, Om te antwoorden op deze vraag, de vraag moeten worden bestudeerd om uit te zoeken van de grenzen (draad lengte vs frequentie) waarop de impedantie matching nodig is.

Kunt u me verwijzen naar de benodigde materialen (wiskunde / natuurkunde) om de berekeningen?Ik geef de voorkeur om te beginnen met off-lijnen chip transmissie en vervolgens naar een on-chip, toen ik begrijp de theorie achter deze studie.

Thanks in advance.

Laat ik het op deze manier:

Ik wil onderscheid maken tussen gedistribueerde en hoop gegooid element design.Er is geen absolute waarde van freq dat een scheiding lijn maakt maar je moet vergelijken golflengte (dat hangt niet alleen af van de freq, maar ook van medium) tot fysieke lengte.

Een groot vuistregel is: als 1 / 10 lambda>> lengte circuit kan je je ongeveer als een hoop gegooid, van toepassing RLC modellen en gebruik de "analoge design"-benadering.

Bijvoorbeeld in de lucht 1 Ghz -> 30 cm golflengte, dus als je transmissie lijn <<3 cm (paar mm bijvoorbeeld) je kan er de hoop gegooid en het voorkomen matching.

Als je bewegen over die grens je zou beter gebruik transmissielijn & gedistribueerd circuit theorie.

Meestal moderne IC's zijn alleen in het midden.In IC design een gedistribueerde aanpak wordt vaak gebruikt voor freq> 5 GHz (Let op: dit is gewoon een RAW-waarde).Zo heb ik ontworpen (en gemaakt voor massa-productie) is een RF-IC waar de max freq was 5 GHz en gebruikt klassieke analoge circuit design aanpak, geen interstage matching.
Maar als je naar buiten het silicium (vanaf de packeage) je zou beter gebruik matching.

Een inleiding kan gevonden worden in;
Voorbijgaande Signals op Transmissielijnen: An Introduction to niet-ideale Effecten en Signal Integrity Issues in
Electrical Systems
Andrew F. Peterson en Gregory D. Durgin
www.morganclaypool.com
ISBN: 9781598298253 paperback
ISBN: 9781598298260 ebook

Ik hoop dat het kan helpen.

Mazz

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back