555 Timers - Random aan / uit-tijd

D

Davros

Guest
Ik denk dat ik ergens heb gezien hoe je met twee 555 timers om een variabele output die de hoge en lage keer constant anders.

Denk dat het verband van de output van de ene naar de ingang van het andere.

Iedereen heeft een schematische / site met deze onfo of is er een andere manier om dit te doen?Bedankt

Walter Jung had een IC Timer Kookboek jaar geleden.Ik
heb nooit gezien dat online.

National Semiconductor gebruikt te hebben tal van 555 maakt gebruik van hun gegevens in het boek.

Als u wilt dat de variabele timing van de 555 die u hebt om te verbinden met een variabel signaal naar de Control Voltage input (of ander gebruik van niet-lineaire componenten, zoals een gloeilamp gloeilamp voor een aanklacht of kwijting weerstand).En de enige plek om een wisselende signaal (dat is een analoog signaal wisselende) is op de timing condensator.

Dus ik denk dat je de bouw van twee monostables en sluit hun controlecentra Spanning ingang aan de andere timers timing condensator.

Wackiness ensues.

Ooops!niet monostable, twee astable multivibrators is wat ik bedoelde

Davros schreef:

Ik denk dat ik ergens heb gezien hoe je met twee 555 timers om een variabele output die de hoge en lage keer constant anders.Denk dat het verband van de output van de ene naar de ingang van het andere.Iedereen heeft een schematische / site met deze onfo of is er een andere manier om dit te doen?Bedankt

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back