50% duty cycle PWM tot 470uF kunnen geen 5V DC

L

lgeorge123

Guest
in de onderstaande schakeling kan het niet geven 5 V DC.de collector van de BC557 geeft 0 tot 10V puls.Maar als ik een functie gen repareren tot 50% duty cycle en een 0 tot 10V blokgolf en sluit deze vervolgens aan een 470 uF pet,
het resultaat is een 5V DC.Kan iemand me helpen???
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Het gedrag is rechts, de LC-uitgang is een low-pass filter dan wat je ziet is de gemiddelde waarde van de spanning die op de spoel, heb je een vierkante golf piek van 10 V en 50% duty-cycle is dan de gemiddelde waarde is 5 V.

Slechts een ding, als je een belasting aangesloten op de uitgang moet je een diode met anode toe te voegen aan de grond en catode de BC557A verzamelaar van alle werkende te krijgen, dit circuit is een BUCK omzetter, wanneer de Q2 is uit de opgeslagen energie in de spoel wordt vrijgegeven en moet een gesloten circuit, als de diode occour wat schade als gevolg van de inductor ontbrak.

Zonder belasting je hebt een resonante rinkelen als gevolg van de interactie tussen de spoel en de uitgang van de condensator.

Hier in attachement het schema en de gesimuleerde golfvorm voor een PWM frequentie van 50 kHz.Uitgangsspanning is niet gelijk aan 5 V te wijten aan interne verlies (schakelen en condution op transistor en diode).Met de voorgestelde waarde moet de converter kunnen werken in continue geleiding modus (CCM), als je de belasting (verhoging R) of verminderen L of vertragen de frequentie-omvormer zal werken in discontinue geleiding modus DCM en de uitgangsspanning verhogen punt te wijzigen de DCM gedrag.

Dag
Powermos
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

sorry, het resultaat van mijn bijgevoegde circuit geeft 10v NIET 5V !!!!!!!!!!!!Toegevoegd na 3 minuten:Of ik in verband met een diode anode naar grond-en catode aan de BC557A verzamelaar of niet, ik krijg nog steeds 10V DC, ik bedoel zonder laden, Dus waarom ??????

lgeorge123 wrote:

sorry, het resultaat van mijn bijgevoegde circuit geeft 10v NIET 5V !!!!!!!!!!!!
Toegevoegd na 3 minuten:
Of ik in verband met een diode anode naar grond-en catode aan de BC557A verzamelaar of niet, ik krijg nog steeds 10V DC, ik bedoel zonder laden, Dus waarom ??????

OK, ik heb last het circuit met een 10K ohm weerstand, het resultaat is nog steeds 10V DC !!!!!!
Mag vandaag zwarte maandag!
Zoals ik al eerder vermeld, de functie is een gen van 0 tot 10V blokgolf en het kan geven 5V (zonder lading) na verbonden met 470uF pet, dus wat is er mis met mijn schakeling?

lgeorge123 wrote:

OK, ik heb last het circuit met een 10K ohm weerstand, het resultaat is nog steeds 10V DC !!!!!!

Mag vandaag zwarte maandag!

Ik de frequentie te wijzigen om 20KHz, dan nog geven 10V DC ...

lgeorge123 wrote:

Ik de frequentie te wijzigen om 20KHz, dan nog geven 10V DC ...

Ik gebruik 100 ohm laden en het geeft 8,3 V DC, ook kan je me de naam van uw prikkel software??
thanks!

lgeorge123 wrote:

Ik gebruik 100 ohm laden en het geeft 8,3 V DC, ook kan je me de naam van uw prikkel software??

thanks!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back