3D Simulator

itaifrenkel schreef:

EdmundZheng,Wat bedoel je met "twee keer op twee punten"?
Gelieve de uitwerking van uw probleem is.

Heeft u contact opgenomen Ansoft de technische ondersteuning?Itai

Beste asdfaaa

in MWS, parallelle verwerking op meerdere CPU's is al geïmplementeerd voor de CPU's op hetzelfde moederbord.Wat nu, het werkt vrijwel op dezelfde manier computers in een cluster.Elke processor rodelinstallaties (simuleert) een kleiner deel van de totale structuur.Er is geen algemeen probleem in het FIT Theorie die voorkomt u doen parallelle verwerking.

Het is meer een technisch vraagstuk.Voor parallelle verwerking voor CPU's op verschillende moederborden (cluster) moet u gebruik maken van een speciale toolkits technieken.Het simpelweg niet is impelmented tot dusver in MWS.

Met vriendelijke groet.

F.
Laatst gewijzigd door RFSimulator op 08 november 2004 16:27; bewerkt 1 keer in totaal

Beste Loucy,

Bedankt voor het denken van me, ja je hebt gelijk.Ik leer van een WinNEC95VM en ik
ben SuperNEc met behulp van een demo-versie.Deze twee programma's zijn met behulp van draad modellering.Uiteindelijk wil ik voor de simulatie van meer complexe structuren ja, welke software kan ik onderzocht op, ik wil een software goed genoeg is voor de simulatie van een ras van de antenne?Misschien in de toekomst, ik moet om te gaan met een frequentie afhankelijke materialen.
Een andere vraag, WinNEC95VM is een frequentiedomeinen simulator, ja, als ik wil om het domein in de tijd, ik weet dat ik moet passen een Fast Fourier Transform.Maar, hoe kan ik dit doen?Ik heb Mathcad en de FFT Ik heb geen probleem.Hoeveel moet ik frequenties sweep te doen een FFT?Neem een simpel voorbeeld, een eenvoudige dipool resonnance,
kun je me helpen op, kan je me de stappen om dit te bereiken?

Bedankt,
Mica

In mijn opinie,

parallelle verwerking op> 1 CPU's op een moederbord => (geeft) de computing motor is multi-threaded, de data / geheugen wordt meestal waarschijnlijk gedeeld door de verwerkers.Er is slechts 1 computatie domein, maar de (FDTD) bijwerking wordt uitgevoerd door meerdere CPU's.Het programma is gebaseerd op het besturingssysteem op "evenwicht" de taak.De grens in de omvang van het probleem blijft hetzelfde als in 1 cpu geval.

cluster computing zoals het in RSoft FullWave is gebaseerd op MPI.de berekening domein is onderverdeeld in een groot aantal sub-domeinen, de velden zijn opgeslagen (verdeeld) in afzonderlijke computers.De FDTD probleem kan veel groter zijn.Het lijkt CST niet heeft aangeboden deze functie nog niet.Zij zouden moeten omgaan met de belasting evenwicht in hun eigen code (in tegenstelling met een beroep op Windows schema de draden).

Het lijkt erop dat XFDTD van Remcom heeft ook de mogelijkheid om gebruik cluster computing.Ik weet niet hoe goed het schalen.RFSimulator schreef:

Beste asdfaaain MWS, parallelle verwerking op meerdere CPU's is al geïmplementeerd voor de CPU's op hetzelfde moederbord.
Wat nu, het werkt vrijwel op dezelfde manier computers in een cluster.
Elke processor rodelinstallaties (simuleert) een kleiner deel van de totale structuur.
Er is geen algemeen probleem in het FIT Theorie die voorkomt u doen parallelle verwerking.Het is meer een technisch vraagstuk.
Voor parallelle verwerking voor CPU's op verschillende moederborden (cluster) moet u gebruik maken van een speciale toolkits technieken.
Het simpelweg niet is impelmented tot dusver in MWS.Met vriendelijke groet.F.

Als u wilt zien van de schaalvergroting van simulatie snelheid met het aantal knooppunten in een cluster computing omgeving check de volgende link http://www.lumerical.com/fdtd_parallel_fdtd

EdmundZheng,

In uw geval kunt u aanpassen aan de hogere frequentie (laat zeggen 5.5Ghz) en gebruik vervolgens snel vegen om het bereik tot de lagere frequentie.

Er is niets bijzonders, dat is meer nodig dan een aanpassing en een sweep.

Itai

Ik zag een paar van de oorspronkelijke vragen werden niet beantwoord.

Een full-golf solver is gewoon een oplossing voor dat het geheel van
de Maxwell vergelijkingen.Of de geometrie input 2D, 2.5D, of 3D maakt niet uit.Bijvoorbeeld gelaagde media simulatoren zoals Sonnet en Ensemble zijn volledige ronde, omdat zij de oplossing van de volledige set van
de Maxwell vergelijkingen, hoewel de toegestane geometrieën zijn beperkt.Momentum RF geen full-golf, omdat het ervan uitgaat dat de mogelijkheden zijn onafhankelijk ten opzichte van frequentie.

Begrensd
vs onbegrensd kan lastig zijn.Voor de meeste mensen het er niet toe doet.Begrensd solvers mogen niet toestaan oppervlaktegolven en andere parasitaire modi te propageren.Bijvoorbeeld Vias zijn heel goed in spannende een parallelle plaat mode, het
is goed om te weten wanneer dit zich voordoet.Als het begrensd oplosser heeft een goede PML, ik denk niet dat dit een probleem is.Standaard straling grens counditions werken niet zo goed voor dit soort toestanden (want die worden geleid modi niet straling).

Hoop dat dit helpt.

itaifrenkel schreef:

EdmundZheng,In uw geval kunt u aanpassen aan de hogere frequentie (laat zeggen 5.5Ghz) en gebruik vervolgens snel vegen om het bereik tot de lagere frequentie.Er is niets bijzonders, dat is meer nodig dan een aanpassing en een sweep.Itai

EdmundZheng,

Ik heb om het te controleren, maar voor zover ik me herinner,
kun je het volgende doen:

1) Gebruik snel vegen met Sla Velden checkbox.Dan moet je in staat om patronen.
2) In plaats van snel sweep kunt u kiezen voor een een frequentie discrete vegen.Dat betekent dat je het opnieuw gebruiken van de hogere frequentie maas, op te lossen het probleem op een bepaalde frequentie van belang.Dus, is er geen noodzaak voor de aanpassing.

Itai

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back