??????????

J

jaz396

Guest
Hallo,
Is het mogelijk om een modem met behulp van FPGA's te implementeren?wat is de beperking van het gebruik van FPGA's in elektronische ontwerp?en wat is de voordelen van het gebruik van hen over het traditionele ontwerp technieken?

Thanx,

Zoals ik denk dat, wanneer u probeert te FPGA gebruiken om een modem te voeren, de beperking is FSK modulatie / demodulatie.FPGA is alleen zuiver digitaal, zodat de RF-blok moet je prive-IC, die verband houdt met FPGA te gebruiken.We kunnen FPGA voor controle signaal, MUX kanaal blok, het genereren van code of andere regel.

Dit is mijn mening.Dag

In feite kan iemand zijn heel verbaasd wat DSP-functies zou kunnen gebeuren in een FPGA.Vooral met de hardware multiplier in de nieuwere FPGA.

Het ding is dat het komt veel moeilijker, en de mensen meestal niet dit te doen in FPGA, dus je kan een echte harde tijd vinden pre-made kernen.

Om het te doen op FPGA, komen zij te veel vervelen fundamentele wiskundige concepten, die moeten worden geïmplementeerd in FPGA.Dit kan echt die-hard wiskunde, maar is nog steeds theorically mogelijk.

Het lijkt erop dat de FPGA zal worden krachtig genoeg moet je ADC en DAC toe te voegen.Het zou heel goed mogelijk zijn om een 1200 of 2400 baud modem doen, maar als je een high speed modem zijn er een aantal betrokken trucs en dus het beste alleen maar zou kunnen worden om een chip van Rockwell te krijgen (en zij moeten een referentie ontwerp.)

Is dit om geld te verdienen verkoop van goedkope modems?zo ja geven.Een 56k modem is niet zo eenvoudig en ze zijn erg goedkoop.

Wat uw doel zou dit een eerlijke tot grote project.

Het is mogelijk om DAC en ADC apps doen, maar je moet eenvoudig externe componenten (weerstanden, condensatoren en comparator).

Uitvoering van een DAC kan worden gedaan als een delta-sigma DAC.Een ADC kan worden toegepast als de hierboven DAC, plus een comparator (speciale vorm van op-amp).

Lees Xilinx application notes XAPP154 en XAPP155 (op Xilinx site, of eenvoudiger om een zoekopdracht in Google voor de hierboven application notes).

Big Boy

Hallo,
dank jullie voor jullie hulp.
Ik wil alleen maar de vraag of de nieuwe modem (indien uitgevoerd met behulp van FPGA) kleiner zou zijn in grootte of ik zal eindigen met dezelfde grootte van wat reeds in de markt of zelfs groter te vragen.

Thanks again,

Het lijkt onwaarschijnlijk dat een FPGA ontwerp kan kleiner worden in fysieke omvang dan een ASIC-ontwerp dat is wat een modem op de markt is.Op de top van de werkelijk FPGA u nodig powersupplies voor de core voltage en analoge gedeelte.Je moet ook een PCI-interface als u een denken van het gebruik van deze in een PC.Ik vermoed dat de FPGA veel meer macht zal gebruiken ook (en dus produceren veel meer warmte.) Als dit project is voor een oefening voor uni dan goed, maar als het dan misschien comercial je zorgen hoeft te maken over uw bedrijf uit te gaan van bedrijven snel en op zoek naar een nieuwe baan.Ik denk dat ik een PCI-modem kopen voor ongeveer US $ 10, dus er is weinig ruimte voor het maken van geld.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back