1 / f hoek diepe submicron

D

drDOC

Guest
Hoi,

Ik heb ervaring in het ontwerp CMOS met 0,7 micron.De 1 / f hoek natuurlijk afhankelijk van een transistor en het is bias conditie.Maar over het algemeen in dit proces de 1 / f hoek is 5 tot 10kHz.

Dus mijn vraag: wat zou het algemeen worden de 1 / f hoek in 65nm-processen of lager.

Mijn gevoel is dat 1 / f, niet zal verbeteren, omdat de kleinere MOS-apparaten hebben dunnere oxiden en lijden van meer oppervlakte-effecten.Dus ik zou verwachten dat de 1 / f hoek moet gaan, zelfs tot 100kHz MHz bandbreedte.

Kan iemand commentaar op 1 / f hoeken in verschillende processen van vergelijkbare transistors bevooroordeeld?

Heb je niet geprobeerd enkele simulaties uitgevoerd voor dat proces?Het zal niet geven u een exacte waarde, maar je kon verslechtert krijgt een schatting van hoeveel de 1 / f ruis.Ik denk niet dat het zou assortiment ga omhoog naar de MHz, maar het is mogelijk dat het krijgt in de honderden kHz spectrum.

diemilio

Ja, ik kon lopen simulaties.En ik ben eigenlijk de vraag te stellen, omdat ik betwijfel of karakterisering van het lawaai parameters in deze simulaties.

Maar ik ben benieuwd of het in het algemeen geldt dat 1 / f hoeken te verhogen wanneer functie maten afnemen of dat het een foute aanname.

Ingang hoek bedoelde frequentie in de 5 tot 10 kHz bereik voor min-formaat (min gebied) apparaat in 0.7um CMOS?
Het lijkt erg laag voor mij.Op 200mV VGS-VTH, voor NMOS?

1 / f ruis is niet uitgebreid / nauwkeurig gemeten in nanometer-technologie, IMHO.Niemand geeft veel toe, want de BW van de circuits zijn in het GHz bereik.

Heb je niet de bocht van de gieterij met de geluidsoverlast hoek?

1 / f erger, omdat de relatieve kosten van de vallen groter wordt.Ik zou verwachten dat een lineaire schaal.Denk aan de 1 / f wordt bepaald door het snijpunt van de val lawaai dichtheid met de witte ruis.De high-k poorten te verbeteren met een factor zodat op 65nm en hieronder vindt u leven niet veel meer analoog.Maar wees voorzichtig!Ik heb gezien minimummaat 32nm apparaat waar de val evenement te verlagen drain huidige functie neer als een stap van 30%.Is dat een analoog apparaat?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back