Zijn er goede methode om te analyseren microstrip antennes

C

cybcad

Guest
Ik wil optimaliseren microstrip patch antenne en de antenne-array, zijn er goede methoden om de microstrip antenne analyseren snel.de algemene software zoals IE3D, ansoft HFSS, CST is te langzaam om te draaien in combinatie met Optimizer.Ik wil GA gebruiken om de antenne te optimaliseren, kan anyonegive mij wat adviezen?THX

cybcad

Ik denk dat IE3D snelheid is zeer goed, en heeft een ingebouwde Optimizer.Maar u kan proberen om het aantal cellen per golflengte en opoffering sommige nauwkeurigheid tijdens optimalisatie.Ik gebruikte deze methode, maar je moet voorzichtig zijn waar antennes dit zou opleveren een goede oplossing.

Maar voor de antenne-array, als het groot is.Ik denk dat IE3D omvat niet periodieke randvoorwaarden daarmee de simulatie tijd zal te lang.dus je kan proberen HFSS of CST met een eenheidscel en periodieke grenzen.

Ook zijn er een aantal bij benadering betrekkingen voor patch antenne ontwerp dat u zou willen zien, denk ik dat er enkele goede boeken over deze onderwerpen, zoals

'CAD Microstrip van antennes voor draadloze toepassingen' van Robert A. Sainati

die zeer snelle methoden voor simulatie, maar minder nauwkeurige natuurlijk geeft.

Hoop dat dit zal helpen,

BR
Adel_48

Naast Adel, er is een klein programma dat analyseert patch antennes met dat book.If u wilt kan ik you.Just geef me je mail adres in mail.

hi leony:
mijn e-mailadres is ybchen (at) mail.xidian.edu.cn [/ url], waardering voor uw geweldige hulp. groetencybcad

ansoft ontwerper en microwaveoffice kan simuleren microstrip antenne.

Hallo daar, gewoon een opmerking.In mijn expereice meeste EM simulaties kost tijd.Er is veel van een berekening die moet worden gedaan.Anders de resultaten is niet juist.
Met vriendelijke groet
Bruno

Hi brunok,

we hebben het niet over 10 msec simulatie tijd hier.maar het is een een soort van "relatieve" snel en langzaam.in EM simulatie 1 minuut per frequentie is goed.2-3 dagen is slecht.tegenstelling tot specerij simulatoren die bij 10 minuten nemen we zeggen oh.dat is ongelooflijk lang (ik heb het hier over eenvoudige schakelingen natuurlijk)

BR
Adel_48

Voor microstrip patch-antenne, Ik vind dat ansoft ontwerper is veel sneller in vergelijking met HFSS.Dit is te wijten aan de verschillende wijze van berekening.Designer is een vlakke EM simulator terwijl HFSS is een 3D-simulator.Voor microstrip antenne, naar beste gebruik ontwerper.All the best

Hi, Adel_48:

Ik zie uw reactie op dat IE3D niet over periodieke randvoorwaarde of eenheidscel in 2005.In feite hebben IE3D hebben de periodieke randvoorwaarde sinds IE3D 9.x?

De laatste IE3D 12 heeft de FastEM Design Kit.We laten zien hoe gemakkelijk kan een gebruiker een UWB-antenne design in een film met IE3D 12.Geïnteresseerde gebruikers kunnen dit op www.zeland.com.Groeten.

Beste regads,

Hi Jian,

Het zou zeer nuttig zijn voor mij als het periodieke randvoorwaarden heeft.Maar ik vroeg een vriend van mij en hij vertelde me dat hij niet weten.Wilt u mij alstublieft vertellen waar kan ik die vinden?

Thanks a lot,
Adel

Hi, Adel:

Het wordt besproken in hoofdstuk 13 (?) Op array modellering en het aanhangsel.

Groeten.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back