Zener spanningsregelaar probleem

I

In2Dusk

Guest
Ik heb PIC18F45K20 die idealy moet 3,3 V en ik moet aan de macht door 4x 1,5 V alkaline batterij die de 6V ingangsspanning. Ik gebruikte Zenerspanning regulator zoals hieronder afgebeeld: Vz = 3,3 V en ik gebruikte 25 Ohm weerstand in serie met de diode. En ik krijg uitgangsspanning van 4.3V! Hoe is het mogelijk? Heb ik ergens een mstake?

Zoals u zei, uitgangsspanning is 4.3V, de spanningsval over R is 6-4.3 = 1.7V, de stroom door R is 1.7V/25 = 68mA, de zener in afbraak staat, de spanning zal zijn 3,3 V, stroom meer groter dan 68mA, Het is niet een betere keuze voor u om 3.3V spanning in deze zin te krijgen, je kan kiezen een DCDC naar 6V omzetten naar 3.3V, Hope hulp voor je.

de spanningsval over R is 6-4.3 = 2.7V, de stroom door R is 2.7V/25 = 108mA;
kapotte rekenmachine? Hoewel 68 mA kunnen boven de huidige specfied met een nominale zener spanning van 3,3 V. Je moet de datasheet bekijken, zijn de fabrikanten gebruik van heel andere waarden. Ik denk dat, het is een slecht idee om een ​​zener regulator te gebruiken met batterijen, beacuse het aanzienlijk vermindert hun leven. Een geïntegreerde 3.3V voltage regulator zou veel beter zijn, nuttigen van slechts een kleine ruststroom en de huidige werkelijkheid die door de belasting. Voor de hoogste efficiëntie, zal een schakelende converter aan te raden, maar ik denk, het is niet redelijk in uw geval. Wat is de 3,3 V belastingsstroom?

Ik heb de juiste misktake in de vorige post. door de manier waarop, maar we konden 3,3 V spanning te krijgen, heeft bijna de kracht verloren in zenerdiode. dus het is een slechte keuze om de spanning te krijgen voor MCU van de zener.

Het is nog erger, heb je niet alleen verliezen de spanning, maar ook extra stroom naar de zener regelaar te bedienen. Maar ik denk dat een lineaire regulator zal geschikt zijn voor de meeste ontwerpen met een matige huidige vraag tot bv. 50 mA. Een geschakelde voeding kan de efficiëntie echter verhogen van 55% tot 80-95%, afhankelijk van de schakelaar perfomance.

Als er geen veel belasting in de O / P, dan moet ik dat dit circuit zou kunnen worden gebruikt.
0_1310210373.jpg

Een simpele switcher zou zijn efficiënter en geven meer bruikbaar tijd van uw batterijen, groet, Orson Cart.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back