ZENER datasheet Vz & VR verwarring

H

HINDI

Guest
Hoi

Ik probeer het selecteren van een Zener diode met Vz = 15 tot 18 v.
maar in de datasheet 2 spanningen worden vermeld voor elk Zener

[1N4748A]VZ = 22 en VR = 16.7 "TEST VOLTAGE".ja, volgens welke men moet, kies ik mijn Zener?

en wat is de diffrence?
Er is een notitie voor Vz [noot 4]: spanning meet-sto uitgevoerd worden 90 seconden na toepassing van het dc.

i cann't get it.
zie de datasheet

http://alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/MICROSEMI/1N4748A.html

Salam
Hindi

Vz is wat je zoekt.

VR is de maximale omgekeerde spanning waarvoor geen significante huidige stromen door de Zener (eigenlijk is de huidige Ir, in de LA bereik).Ook wel maximale spanning weerstaan.Het is nuttig in circuits waar u de Zener gebruiken om een drempel, of om spanningen klem te creëren.
Als de spanning wordt verhoogd, de huidige ook toeneemt, het bereiken van de waarde Iz, als de spanning Vz bereikt.

Bijvoorbeeld, de 1N4746A is een 18V Zener.De maximale spanning die u kunt toepassen om het zonder dat een aanzienlijke stroom doorheen is 13.7V.Op deze spanning zal een maximum van 5la flow.Im vele circuits, op het huidige niveau van de Zener wordt beschouwd als "off".Als u deze gebruiken in een klem-circuit, zou de spanning relatief onvervalste onder dit niveau.In een drempel circuit zou deze dicht bij de drempel.Een spanning verhogen boven dit niveau veroorzaakt meer significante stroom en eventueel leiden tot het circuit.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back