zender upconversion of niet?

S

sophiante

Guest
Fabrikanten van halfgeleiders suggereert soms circuit arhcitecture voor hun IC's.In het geval van I / Q modulatoren men kan zien twee benaderingen:

1.Directe conversie waar de kwadratuur IC moduleert een VCO op de output frequentie.
2.Een intermidiate VCO frequentie in het bereik van 50-250MHz wordt gemoduleerd en vervolgens upconverted naar de uitgang van de frequentie.

Nummer 1 is natuurlijk veel eenvoudiger (minder filtering) - dat is de reden waarom ik vermoed dat een aantal serieuze nadelen hebben!

Is er een kort antwoord op waarom deze twee benaderingen beide worden gebruikt?

Jan

Het nadeel ten directe lancering IQ-modulator is de band uit vloeren lawaai.Voor GSM, moet je te raken ~ -160 dBc / Hz van fase ruis bij de ingang aan de PA.Indien de IQ-modulator lawaai verdieping is -150 dBm / Hz, dan bent u gaat moeite vergadering die spec hebben.

Dave
www.keystoneradio.com

Dave, bedankt.
In uw antwoord u noemt zowel dBm / Hz en dBc / Hz

Was dat een fout of niet?

Jan

Niet echt.Ik maakte een veronderstelling dat de input bevoegdheid om de GSM-PA is ~ 0 dBm, zodat de dBm / Hz en dBc / Hz is ongeveer hetzelfde.Dat is wat ik krijg voor het posten van vóór mijn eerste paar koppen koffie ...

De specificatie je krijgt van de GSM-spec is op de PA-uitgang, en eindigt wordt ongeveer -130 dBm / Hz.Om de geluidsoverlast Fase bepalen op deze ingang, moet je om een aantal aannames over de winst van de PA en het lawaai macht, dat is hoe je terug naar een dBc / Hz spec, dat is wat de VCO guy's like.Dave

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back