zelf bevooroordeeld huidige mirrot

B

brain79

Guest
op mijn avatar heb ik een zelf bevooroordeeld huidige spiegel zien, was ik studeren dit circuit, maar ik heb nog een vraag, hoe precies, is het aankomt op estability.

Bedoel je het proces wanneer de voedingsspanning is ingeschakeld? Ik kan niet in slaagt uw exacte betekenis.

Het spijt me, mijn nauwkeurige vraag is, als ik zet mijn zelf biased huidige bron, wat is het precies, te verwerken kom op estability?

estability = stabiliteit?? Wat bedoel je met estabilty? Het circuit stabiliteit of als @ hoe de huidige geworden stabiel? Het is een andere zaak! : D Wees specifieker op wat je vraagt! 8O

Als ik me omdraai op een zelf biased stroomspiegel, hoe de huidige geworden stabiel? ik had gelezen kranten over, maar is nog steeds mijn vraag, TUSSEN ingeschakeld en de huidige stabiele, wat hapens.

Voor dit circuit, moeten toevoegen een startup circuit. btw, zijn er verschil w / l van NMOS deltaVgs / R

de stroomspiegel Q3-Q4 de crrent maken in de linker tak gelijk is aan de stroom in rechts. en de Q1-Q2-R te maken van de huidige in twee vertakte hebben een andere functie. U kent twee verschillende functies bepaalt de uitgangsstroom een ​​stabiele waarde, die de normale uitgangsstroom van de constructie. Maar je moet weten dat deze self-bias structuur ook een zero-current stabiele toestand te hebben. Dus als de voeding is ingeschakeld, als u niet beschikt over een opstart-circuit het circuit zal werken onder nul huidige stabiele toestand. 'Analyse en ontwerp van analoge geïntegreerde schakelingen --- PRGray' heeft een goede uitleg. :)

Ik denk dat het kan worden genoemd bootstrap bias, toch? de Q3 Q4 is stroomspiegel, Q1 Q2 is stroombron. bouwden ze een positieve feedback loop. er zijn twee werkpunt (Iin = Iout), het nulpunt (Iin = Iout = 0) is ongewenst. maar maak je geen zorgen over starup, want deze lus kan het rijden van nul vanzelf.

je het over start-up circuits, maar zelfs met een start-up circuit is er op proces uitgroeien tot stabiele, dat is dit proces? Ook start-up circuit neemt het zelf bevooroordeeld stroomspiegel uit de buurt van nul, Iin = Iout = 0. ¿¿¿Hoe?

Ik heb dit soort circuit in DC-DC chips. Zonder start-up circuits, het werkt nog steeds goed. de stroom depent de waarde van R, Bangap circuits beter dan het.

zonder het opstarten circuit het kan goed werken, maar meestal meer tijd nodig om naar stabiel. Ik denk dat je kunt kiezen of u een opstart-circuit te ontwerpen in uw project acorrding op uw vraag.

Laten we aannemen dat knooppunt 1 op nul staat potentieel. Op het moment dat het aanzetten van het apparaat, dat wil zeggen VDD voor uw onderlat en Gnd voor uw bovenste rail, zullen zowel Q3 en Q4 te zijn ingeschakeld. Knooppunt 1 dan wordt getrokken tot een hogere potentiaal. Deze situatie zal leiden tot een positieve spanning ontwikkeld aan de poort van Q1. Daarom, wanneer zij tot een waarde die groter is dan de drempelspanning beide transistoren Q1 en Q2 zijn ON en rij knooppunt 1 naar uiteindelijk nul. De cyclus wordt herhaald. T Zul

Typo, vervang Q1 en Q2 met Q3 en Q4 en vice versa. Sorry voor de fout. T Zul

Helaas nogmaals de typo, zal niet cyclus, maar stabilisatie van constante stroom, zoals in de bijgevoegde simulatie. T Zul

Ik denk dat het niet kan worden opgestart wanneer de node 1 is op hoog niveau. Laten we aannemen dat er een lading in knooppunt 1. Zo is hoog. Op de beste, kunt u een start-up circuit. De start-up circuit is ook vrij eenvoudig. Er is slechts enkele Tr.

Ik denk dat het niet kan worden opgestart wanneer de node 1 is op hoog niveau. Laten we aannemen dat er een lading in knooppunt 1. Zo is hoog. Op de beste, kunt u een start-up circuit. De start-up circuit is ook vrij eenvoudig. Er is slechts enkele Tr.

Gewoon om de dingen een beetje duidelijker .... Wanneer u een elektrisch circuit, na een bepaalde eerste van voorbijgaande aard, de spanningen en stromen je heel dichtbij waarden die kunnen worden verkregen door een DC-analyse - werkpunt. Dit is een stabiele punt waar de schakeling blijft er niets veranderd. Het probleem met circuit is dat het twee stabiele werkpunten heeft: een met stromen nul en een andere die in de beschreven wijze leebluer. Het opstarten schakeling om te voorkomen dat het werkpunt van alle stromen nul. Het detecteert principe als er geen stroom in de schakeling en in dat geval, dwingt een bepaalde stroom dacht de transistoren. Op deze wijze de situatie alle stromen nul is niet langer een stabiele werkingspunt. De schakeling zal dan benaderen gewenste werkpunt als andere elektrische circuit werkt. Met vriendelijke groet

De opstart-circuit is de taak van de huidige injecteren als uw circuit is nul stroom en geen stroom Whent de schakeling werkt injecteren. Dus daar moet je beslissen hoe u zin ​​"NO huidige" a.you kan het verschil in voltage tussen circuit werken of nul tot oordelen te gebruiken, kijken naar alle verschillende knooppunt spanning door middel van simulatie en kies een verschil met max. spanning als het opstarten ingang b.you kunt gebruik maken van huidige comparator naar een daartoe aangewezen huidige u vergelijken wanneer het circuit begint ... het opstarten circuit huidige injecteren omdat de huidige in de belangrijkste circuit is bijna nul, het is g klein is, zodat de startup circuit domein ... na enige drempel, het circuit komt domeinnaam , en de opstart is te brengen om af zodat het opstarten kan niet te Stong of te zwak is ... een aantal belangrijke circuit lijkt het niet opstarten circuit, misschien gebruiken ze lekstroom te beginnen, maar dit is niet een goed ontwerp, heel proces depands, en zorgvuldige simuleren is nodig om de haven aan andere processen ..

i dat deze schakeling een fout: de weerstand worden verbonden met de source van Q1 plaats van Q2. Heb ik gelijk?

Ik denk dat dit circuit cant werk zonder een startup, kan het stabiel zijn bij nul. Eigenlijk deze lus een positieve terugkoppeling als circuit werk porperly, maar de lusversterking kleiner dan 1, zodat het ook stabiel. Startup circuit duwt dit circuit tot een staat dat de positieve lus functies dan het circuit zal stabiel gaan met positieve loopgain <1

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back