Zeer slechte resultaten van HFSS voor een X-band Waveguide Filter

M

Matthew_Dawson

Guest
We hebben geanalyseerd, gesimuleerd en bouwde een X-band golfgeleider filter.We hebben een eenvoudige schakeling analyse van het filter en een analyse met behulp van HFSS en later met CST magnetron studio.De discrepantie tussen gemeten en circuit resultaten van de analyse is klein echter simulatie resultaten tonen significante frequentie.Ik heb alles dubbel gecontroleerd maar dit probleem werd niet opgelost.Ik zou dankbaar zijn om uw suggesties te horen.Hier heb ik bijgevoegde bestanden en simulatie resultaten.
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

U moet dichter gaas om een nauwkeurige resultaten.HFSS is goed voor deze golfgeleiderstructuur.

HFSS is beter voor hoge Q-filter, maar maas zaaien kan worden gebruikt, met name voor de koppeling sectie met evanscent golfgeleider.

Dank u voor uw antwoorden.
De Q-factor van het filter is 20.Er is 1,8% frequentie verschuiving in de reactie van het filter.Dit probleem is niet opgelost, zelfs toen ik zeer dichte wapeningsnetten.(1,5 GB RAM-geheugen werd gebruikt voor een X-band filter)
Ik liep de simulatie met CST magnetron studio, maar ook en gebruikt zeer dichte wapeningsnetten.Het duurde 6 uur te doen de simulatie.Is echter de resultaten van CST Microwave Studio vergelijkbaar met HFSS en vertoont een frequentie verschuiving van 1,8% wat resulteert in een aanzienlijke fout te wijten aan het gedrag van de band filter smal.
Ik zou het op prijs te horen uw opmerkingen.
Matthew

Burton zoals gezegd, de koppeling is heel belangrijk en lmain de lading effect. dummy project je zou kunnen gebruiken om de dichtheid van dit deel te verbeteren.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back