zeer lage frequentie high pass filter

R

reyge

Guest
Hello! Is er toch kon ik onderscheid een 0 Hz signaal van een 1 Hz signaal? Ik dacht aan een dc scheidingscondensator maar ik denk dat de condensator waarden te groot zijn. Eventuele suggesties? Ik kon echt wel wat hulp gebruiken. Bedankt!

een dergelijke afwijzing voor 1Hz verschil te krijgen zou het ontwerp te complex ...

ja, dat is wat ik dacht .. Maar hoe zou je het doen? Hoe complex zal het ontwerp zijn als we gaan zo'n een bijna perfecte filter te implementeren?

Een eenvoudige RC-filter zal dit doen, denk als je een nul bij 0 Hz en een paal bij 1 Hz heb je oneindige decennia van de afstand tussen de twee (logaritmische schaal) en een enkelpolige filter helling bij 20 db per decennium. Aan een paal hebben op 1 Hz is niet ongehoord voor een eenvoudige RC-filter: w = 1/RC = 2 * pi * f Bijvoorbeeld c = 10uF en r = 16k zal een praktische, eenvoudige filter te maken. -Jonathan

0Hz betekent dat het signaal constant is, dus als je moet 0Hz onderscheiden van een andere frequentie kunt u een soort van logica randdetector gebruiken

reyge, Een commuterende filter gedraagt ​​zich als een bandpass filter. Afhankelijk van het aantal trappen kan hebben zulke hoge Q's. Dit zou kunnen werken voor uw toepassing. Groeten. Kral

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back