zal mijn schakeling oscilleren?

A

aaronwlee

Guest
Ik ontwierp een opamp en test het in eenheid krijgen structuur met een -1 ~ 1 stap spanningsingang, krijg ik de voorbijgaande respons (in de bijgevoegde) 5% overschreden

Dus zal dit circuit oscilleren?
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Ik begrijp niet uw vraag.- instead it exhibits rather good stability properties as the overshoot is small.

Het diagram toont duidelijk aan dat zij niet oscilleren
- in plaats daarvan vertoont nogal goede stabiliteit eigenschappen als de overschrijding is klein.Het ontwerp ziet er goed uit - gelukkig zijn.

bedankt

Nou, in feite, als het proces waarbij variatie of andere onzekerheid te houden, ik wil gewoon weten of is het riskant om dit circuit fabriceren in een chip, in real-tape uit, misschien het circuit zou hebben een grotere rimpel en een langere regelen of zelfs oscillatie

Aaron

Hoi,

als ur het verzenden van uw ontwerp tot fab.dan raad ik aan dit alles.

1.do ac analyse, zowel gesloten en open loop, krijg winst marge, fase marge.Zorg ervoor dat zijn ruim onder de eis van trilling.
2.hetzelfde doen voor verschillende proces hoeken (FF, TT, SS ...)
3.do lay-out extract parasieten en herhaal 1 & 2
4.U kunt ook proberen varability analyse model proces varations effectivley
door het doen van dit alles kan u ervoor zorgen dat u het ontwerp werkt zoals verwacht (> 80%)Hoop dat dit helpt.

bedankt,

bedankt

1 do zowel close en open lus ac-analyse voor PM en GM voor open lus geval is, trek ik de winst versus frequentie en fase versus frequentie curven en vind de fase van de frequentie waarmee de winst is eenheid, dan PM = 180 - die fase , maar hoe zit het nauwe lus methode?kunt u beschrijven

Bedankt

Aaron

Iets toe te voegen ...

Een opamp kan verschillende belasting huidige omstandigheden, uitgangsspanning en input common mode spanningen.

Voor een algemene opamp deze items toe te voegen, zoals nader 8 bruikbaarheid hoeken van uw controles.In de praktijk wordt deze meestal meer dan proces variëren, temp of de levering en is vaak een fout situatie, omdat de concrete inbedding niet was voorzien.

Sorry dat ik u stoor alle

Ik heb de nauwe lus AC simulatie van de winst en fase vs frequentie (eenheid krijgen buffer aansluiting van mijn OPamp) en ik zet ze in de bijgevoegde

kunt u me helpen bevestigen is het OK?

In feite ben ik niet helemaal begrijpen hoe de stabiliteit rechtstreeks rechter uit de nauwe lus configuratie, zoals eenheid krijgen bufferBedankt

Ik denk dat je maar beter laten zien van de open lus versterking van het OP-in plaats van nauwe lus te krijgen.

aaronwlee wrote:

bedankt1 do zowel close en open lus ac-analyse voor PM en GM voor open lus geval is, trek ik de winst versus frequentie en fase versus frequentie curven en vind de fase van de frequentie waarmee de winst is eenheid, dan PM = 180 - die fase , maar hoe zit het nauwe lus methode?
kunt u beschrijven

Aaron

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back