Xilinx Spartan3 vraag

G

gold_kiss

Guest
Hi all,
Ik ben het ontwikkelen van een boord die Spartan 3 gebruikt FPGA.Kan ik 5V andere ICs zoals SRAM, etc en sluit rechtstreeks aan de IO's van Spartan 3 FPGA?

Ik denk spartan 3 is alleen in staat om 3,3 V handvat op haar IO.
Hoe kan ik dit probleem oplossen ... heb ik nodig om 3.3V SRAM ook aansluiten in het ergste geval?
Bedankt,
Gold_kiss

5V I / O-bewerkingen worden niet ondersteund.Zie Xilinx Spartan-3 FPGA Family Datasheet, onderwerp: DC elektrische kenmerken, Absolute Maximum Ratings, noot 3.

Spartan-III ondersteunt geen 5V IO.Als je * moet * naar 5V-verbinding alleen Devics, moet u het niveau convertors of MOS-switches.

U kunt gebruik maken van 74lvt16244 of 74lvt16244 als een brug tussen de 3.3v en 5v apparaat.

U kunt gebruik maken van 74.125 Level Converters ook tussen de interfaces ur ... maar als interface lijnen meer zijn dan zal ur ontwerp meer comples niveau als deze omvormers zijn niet heel erg betrouwbaar .... beter gaan voor "verandering inrichting" optie.

Xilinx webpagina geeft een oplossing voor CoolRunner-II apparaten.(xapp429)

Dit document zal u helpen om een oplossing te krijgen.

Als je een heleboel signalen omzetten, het beste wat je kunt doen is gebruik 74VHC logica familie of vergelijkbaar.Deze logica familie werkt op 3.3V, maar ingangen 5V tolerant.

je zou beter gebruik dezelfde spanning voor de FPGA en andere chips voor spanning niveau

compatibiliteit, of u kunt 74LVC logica om spanningsniveau verschuiving van 5V tot

3V.

met vriendelijke groetgold_kiss wrote:

Hi all,

Ik ben het ontwikkelen van een boord die Spartan 3 gebruikt FPGA.
Kan ik 5V andere ICs zoals SRAM, etc en sluit rechtstreeks aan de IO's van Spartan 3 FPGA?Ik denk spartan 3 is alleen in staat om 3,3 V handvat op haar IO.

Hoe kan ik dit probleem oplossen ... heb ik nodig om 3.3V SRAM ook aansluiten in het ergste geval?

Bedankt,

Gold_kiss

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back