Xilinx multipliers

M

masai_mara

Guest
Kan multipliers blok worden afgeleid in Xilinx uit een functie VHDL-code in een pakket of module?

Ik weet niet understant de vraag, bedoel je dat je wilt verwijzen naar een vermenigvuldigingsfactor in uw module of pakket?

In dat geval is het antwoord ja.Gebaseerd op de help-bestand van de ISE 6.3 kunt u de Multi18x18 gebruiken in uw code zoals het hier wordt beschreven voor VHDL:

Uitvoering van een Embedded Multiplier Gebruik van VHDL
Code:De volgende VHDL-code laat zien hoe een Virtex-II Pro 18-bit X 18-bit embedded asynchrone instantiëren ondertekend multiplier.Plaats de volgende tussen de "architectuur" en "beginnen" sleutelwoorden.component MULT18X18port (

A: in std_logic_vector (17 Downto 0);

B: in std_logic_vector (17 Downto 0);

P: out std_logic_vector (35 Downto 0)

)end component;Plaats de volgende na de 'beginnen' keywordU_MULT18X18: MULT18X18port map (

A =>, - Steek ingangssignaal # 1

B =>, - Steek ingangssignaal # 2

P => - Steek uitgangssignaal

)

Ik wilde weten of ik func mult18x18 kan gebruiken in plaats van als een onderdeel.En evenzo kan ik gebruik maken van de kern gen wizard gegenereerd multiplier (gekozen met nul pipelining) als een functie in plaats van als een component.Ik denk dat het mogelijk moet zijn als een multiplier kan worden kam pure logica.

bedankt

HI,
Je kunt eigenlijk uw eigen functie en wikkel het rond de component.Het maakt het veel gemakkelijker te programmeren en te lezen.

BR,
/ Farhad

Ja, u kunt gebruik * afleiden multiplier.Als een multiplicant is een constante, sommige hulpmiddelen afleiden combinatorische logica.

"Afleiden" betekent de * operator gebruikt in uw HDL.Het is erg handig en snel, als je pijpleiding zorgvuldig.

Als u expliciet plaats een "MULT18X18", dan bent u instantiëren, niet afleiden.

Het HDL-compiler heeft het afgeleid.Als u XST en lees het XST User Guide -> HDL Coding Technieken -> rekenkundige bewerkingen -> Multipliers.

Lees ook over MULT_STYLE in de Constraints Gids.

farhada wrote:

HI,

Je kunt eigenlijk uw eigen functie en wikkel het rond de component.
Het maakt het veel gemakkelijker te programmeren en te lezen.BR,

/ Farhad

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back