Xilinx Ethernet communicatie zonder Embedded MAC Wikkelkokers?

E

elek-eng

Guest
Hi all

Kunt u mij alstublieft HEP

Ik wil u gegevens uit mijn FPGA op mijn pc met behulp van de Ethernet-poort

Ik heb Spartan 3A ontwikkeling boord die wordt geleverd met ethernet PHY-chip en een ethernet-aansluiting

maar er is geen buit in MAC in de raad

Ik vond dat ik het gebruik van zachte MAC IP's die Xilinx voorziet EDK

maar ik ben een beginner in de wereld van de FPGA

Dus, is er geen andere manier om een Mac zonder embedded oplossingen als ik niet weet hoe te gebruiken ofwel Microblaze noch PowerPC processors

Alles wat ik nodig is voor het verzenden van eenvoudige gegevens op mijn computer met een lage datasnelheid "ongeveer 10 Mbs"

Is Xilinx bieden MAC kernen die niet "embedded"bedankt

Xilinx EDK is zeer eenvoudig te gebruiken.Het duurt minder dan een dag op te bouwen complete systeem (s) en stapt u comfortabel met EDK.Er zijn veel video tutorials op de Xilinx website.

Het MAC-IP-kern is niet 'embedded' per se maar, IIRC,
maakt gebruik van een aantal eenvoudige IP-interface die is eigenlijk gemaakt van FIFO's.Deze interface is meestal verpakt met PLB / OPB interface code als u gebruik wilt maken van deze bussen.

Ook zal het dus veel makkelijker om te testen dingen met een processor in plaats van schrijven van aangepaste logica te genereren TCP / IP-packet-sequenties.Of u kunt gewoon gebruik Matlab met System Generator als u comfortabel met Matlab, dat is.

Check dit voor meer informatie over de kern.

Als u graag een VHDL-code voor Ethernet MII, Queensland University heeft een IP-stack, dat opgenomen MII operaties.Misschien kun je kijken.

http://www.itee.uq.edu.au/ ~ peters / xsvboard / index.html

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back