X2 Voltage met multiplier op amp

F

fjpompeo

Guest
Ik heb een 2x multiplier spanning met 5 VDC enkele levering operationele versterker.Ik bedoel met 0,5 Vin heeft 1Vout of met 1,2 Vin heeft 2,4 Vout en zo verder tot 2,0 Vin.Output belasting zal worden zuiver ohmse en dicht bij 0,05 mA.Precisie meer of min 5% is genoeg.

Groeten,

Fernando

Dat heet een niet-inverterende x2 versterker.Heb twee gelijke weerstand, bijvoorbeeld 10 kW, sluit een van analoge naar GND-(-)-ingang, de andere op van output naar op-(-)-ingang, uw signaal naar op-( )-ingang, en vind het versterkte signaal op op-uitgang.

FVM,

Bedankt voor de snelle antwoord.Kunt u aangeven op een versterker.zoals LM741, LM358, enzovoort?

Groeten,

Fernando

Hallo Fernando,

Ik denk, wilt u misschien de negatieve rail (0 V) in de bruikbare spanningsbereik bevatten.daarom als een enkele levering of rail-to-rail type lijkt op zijn plaats.LM358 zou basical bruikbaar te zijn, heeft zij input common mode bereik onder Negativ aanbod, maar vanwege de bipolaire uitgang stadium heeft beperkingen in minimale uitgangsspanning (als ik mij goed herinner, zo'n 100 mV) en in positieve output toch.

Van echte rail-to-rail types die bereikt bijna vol spanning op de uitgang van de reeks, zou TLV2371 mijn ontwerp-norm voor lage snelheid toepassingen.Maar elke fabrikant heeft geschikte types.Afhankelijk van wat er in je bereik.

Groeten,
Frank

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back