WWVB tijdcode-signalen

R

rinthesun

Guest
Ik heb gekeken op het gebruik van WWVB als een tijdstempel voor het verzamelen van gegevens. Een bedrijf genaamd C-MAX heeft een chip genaamd CME8000 dat de WWVB of de andere tijd signalen over de hele wereld ontvangt en uitgangen een data klaar, data en klok signaal. Dit kan worden gelezen door een MCU of PC. Ze hebben ook een raad van bestuur niveau van de product CMMC-8 die de CME8000, RTC en een MCU combineert. Dit apparaat maakt gebruik CRC16 CCITT foutcodes voor commando-en respons. Waarom weet ik niet, omdat deze niet verstuurd door WWVB. Is iedereen die geïnteresseerd is in een project als dit of heeft iemand al gedaan.

http://tf.nist.gov/stations/wwvb.htm is de website van de Amerikaanse ministerie dat verantwoordelijk is voor de zender. Het bevat gedetailleerde informatie over de modulatie formaat en tijd-formaat. Als je alleen wilt dit signaal te decoderen, zou een PIC-microcontroller past bij uw behoeften.

Ik weet dat de CME8000 kan worden gelezen met een PIC processor en in feite heb ik gedaan een voorlopig ontwerp. Dat is niet wat ik vroeg. Ik vroeg hoeveel belangstelling er is in een dergelijk project. Niet minder, zal ik verder met het ontwerp. Voor iedereen die wil een een omhoog te doen het ontwerp van de CMMC-8 gebruikt kunnen worden, omdat het vermindert het probleem om een RS232 interface. Ik zal waarschijnlijk gebruiken die voor het eerst te zien wat de ontvangende problemen zijn. De C-MAX heeft een PC-programma dat de interface van het CMMC-8 en weergeven van de tijd en de gegevens op de monitor. Ze geven echter geen broncode. Om deze aansluiten op de pc die u nodig hebt om een MAX232A te gebruiken om de juiste RS232 voltages te genereren. Ook de CMMC-8 komt niet met de antenne. De C-MAX apparaten kunnen worden gekocht bij Digikey in de VS. De CMMC-8 is een nieuw product, niet beschikbaar zijn tot december, 07 en vervangt de oudere product CME8000-BUS-LP-01. Als de prijs blijft hetzelfde zal het $ 30. www.c-max-time.com heeft de datasheets.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back