wut doen ze bedoelen met "vast punt" zeggen "fix

V

vahidkh6222

Guest
hi,
Ik zie dit Expresion in vele artikelen en ik heb niet de betekenis.wat is vast punt?in VHDL ontwerp als we bits te beperken in bepaalde signalen, we zeggen dat het is geworden vaste punt.maar in de adaptieve filters, wat is vast punt?als in de "snelle vaste punt ICA algoritme"

dank bij voorbaat

Het betekent alleen dat een aantal is beschreven met een vast aantal decimalen.

zie je deze betekenis in het bijzondere geval van de bron gescheiden algoritmen?omdat ik didnt vinden zo'n ding in articls ...

Hi Vahid,
Fixed Point rekenkundige or vertegenwoordiging zegt in feite dat u een deel van de vertegenwoordiging van de beperking van fractionele naar een specifieke (vaste) aantal bits.En daarmee de precisie is bevestigd aan een specifieke waarde en de decimale punt worden bevestigd aan specifieke aantal cijfers.

Laten we nu bijvoorbeeld een take zeggen de maximale waarde van de gegevens die u hebt is 11.3567812 (I consider de absolute waarde van de range is so door bounded -11 tot 11 .******). .****Nu is je processor heeft een breedte van gegevens voor de opslag van integer data thats zeggen 32 bits.Hoeveel bits zijn nodig voor uw gehele deel in dit geval 11 tot en vertegenwoordigd zijn in 4 bits binaire rechts.Nu is het vaste punt vertegenwoordiging van 11.3567812 in een 32 bits processor, zal in V27-formaat, waardoor u ten minste fout in de berekening vast punt.
Nu wil ik definiëren V27, hier heb je 1 gebruikt voor de teken-bit en 4 bits voor integer-gedeelte, zodat het aantal bits over voor de fractie is 32-4-1 = 27 dus V27-formaat.
Nu moet je er rekening mee mogelijk dat de maximale vertegenwoordiging in dit V27 notatie is -16,0 tot 15,999999992549419403076171875
OPMERKING: Vast punt vertegenwoordiging zal een fout van 1 / 2 ^ (nr. van bit in fractie 1) als fout.Dus de Precission wordt beperkt door het aantal bits toegewezen aan de fractie.Je kunt ook je zelf te beperken tot het opslaan van data in slechts 16 bits, maar je zal het verhogen van de vergissing.

Nu komen de manier waarop de "Fast Dekpunt ICA Algoritme ......"of wat misschien ooit het geval te zijn dat u verwijst, zal u zeker niet ziet de auteur in deze termen te praten, omdat de auteur al van uitgaan dat de vlotter naar vaste omzetting wordt gedaan en dat de resultaten worden binnen de toelaatbare fout criteria.Nu komt het probleem van het optimaliseren van de vaste punt-code.Hier auteur zou praten over het maken van het algoritme snel tov een processor of het maken van een aantal fundamentele veranderingen in de berekening van de manier waarop de vaste punt code wordt uitgevoerd, zodat dat de code sneller loopt.

Ik hoop dat ik duidelijk maken zonder verwarring.

~ Kalyan.

Hoi,

In DSP vinden we dit woord het meest,

Er zijn twee soorten processors zijn er 1.vaste punt 2.floating point

Vast punt: het aantal bits voor de representatie van een deel Integer en fractionele deel zijn vastgesteld.Er is geen enkel punt in het register fysiek.maar wij gaan er zo.

bye ....
paramesh

Hoi,
Ik werk in de snelle vaste punt ICA voor complexe gewaardeerd.Ik heb geprobeerd een programma te schrijven voor, maar i cant Heeft u een suggestie in deze

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back