wiskundige boek?

W

wolfheart_2001

Guest
hoi,

het onderwerp kan kijkt dwaas om hier te worden ingevoerd, maar in feite alle reële ontwerpt vereisen een grondige kennis van wiskunde speciaal Fourier, Laplace transformaties en waarschijnlijkheden.

i coudnt vinden een boek neemt u vanaf de grond naar boven zoals de "complete referentie"-reeks, bijvoorbeeld, in plaats van ze gaan diep in stomme wiskunde theorieën die niet bruikbaar zijn op alle voor ingenieurs en de meeste boeken die ik zag, stap over kritieke en belangrijke punten die im zeker duizenden technici kunnen verloren in hun universiety studies.

ja, als iemand weet dat een echt goed boek disscuss wiskunde voor ingenieurs in stap voor stap wijze en ervaren hebben het hem / haarzelf stuur mij haar naam

thanx allemaal

Ik hetzelfde probleem ..nog, ik denk dat u moet gaan door meer dan alleen een boek ..zoals voor Fourier bijvoorbeeld kan u gaan voor de DSP handboek ..en voor de Zonnebloem, kunt u verwijzen naar de Zonnebloem Bijbel ..
Hoe dan ook ..er is een goede wiskunde boek ziet er als vanaf de grond omhoog inderdaad ..maar niet erg veel in technologische toepassingen ..dit boek heet:
Toegepaste wiskunde - Olver PJ, Shakiban C.
Ik denk dat het hier beschikbaar voor download ..zo niet, vertel me en ik zal hem uploaden voor u ..
Groeten

Hoe goed je bent in wiskunde is niet afhankelijk van hoeveel boeken u heeft gelezen.Integendeel, depnds het op hoe ver je gegaan om problemen op te lossen.De gehele quantummechanica is gebaseerd op een enkele PDE - Schrödingervergelijking.Het oplossen van deze vergelijking is beter dan het lezen van 10 kwantummechanica boeken.
Daarom denk ik niet dat er een groot verschil welk boek te lezen als je alleen op zoek bent naar een kort knippen.Succes.

Ik veronderstel dat u misschien geïnteresseerd in het leren over verzamelingenleer (axiomatische of naïef) als uitgangspunt.Dit gecombineerd met logica lijken de grondslag van alle Mathmatics vorm.

Van daar, zorg ervoor dat je echte studie-analyse.Er is waarschijnlijk geen enkele tekst boek dat alles van de grond omvat, maar als je studie deze onderwerpen, zal het zorgen voor een solide basis voor de meer toegepaste onderwerpen.

Alles wat je zei, kan je vinden in Haykin s boek-, signaal-en systeem kunt u vinden Laplace, Fourier en Z-transformatie, de kans beter wordt uitgelegd in Haykin communicacion boek, maar in dit onderwerp die u wilt controleren Lathi ou - s boek.

Persoonlijk heb ik geleerd Fourier-reeks en Laplace transformeren door middel van een wiskunde genaamd tekst boek;
Boek - Advanced Engineering Mathematics, 2nd Ed., 2000
Auteur - Zill, DG en Cullen, MR

Maar dan ben ik met 2 meer engineering aanpak naslagwerken dat mistly discussiëren over Z-transformatie, Fourier-serie, Laplace Transform
1) Inleiding op signalen n Systems 2nd edition
Auteur - Edward W. Kamen
Publisher - Maxwell Macmillan Int.Editie

2) Continu n Discrete Signalen n Systems 2nd edition
Auteur - Samir S. Soliman, Mandyam D. Srinath
Uitgever - Prentice Hall

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back