Wireless LAN in de zee

M

Mingyu

Guest
Is het mogelijk om een antenne voor de communicatieboekjes tussen twee onderzeeërs realiseren?

Ik kan vergroten richtinggevoeligheid of de macht.
(Het gedeelte zou ik ontwerp is alleen de antenne)

Het probleem ik denk dat het verlies raaklijn en de permeabiliteit van zeewater.
De permeabiliteit van het zeewater is ongeveer 80

Ik wil graag luisteren naar uw mening.

Het is mogelijk, maar akoestische methoden zijn goedkoper.Een probleem is het hoge vermogen nodig.Land zenders kunnen eenvoudig genereren MW niveaus maar onderzeeërs kan niet.

Stel dat een typisch geleiding van het zeewater van 4 S / m, dan is de demping is meer dan 1000 dB / m bij een frequentie van 1GHz!
De typische frequenties gebruikt in onderzeese elektromagnetische telecommunicatie (door Militars) zijn in de VLF of ELF frequentiebanden; mier de antennes zijn heel erg groot ...
Hoi

puffo wrote:

Stel dat een typisch geleiding van het zeewater van 4 S / m, dan is de demping is meer dan 1000 dB / m bij een frequentie van 1GHz!

De typische frequenties gebruikt in onderzeese elektromagnetische telecommunicatie (door Militars) zijn in de VLF of ELF frequentiebanden; mier de antennes zijn heel erg groot ...

Hoi

Mijnheer
In bijna alle onderwater communicatiesystemen de middelen van energie-overdracht is akoestische eerder dan EM.EM-energie is niet bruikbaar onder water als gevolg van zeer hoge attenaution.In het boek getiteld "Sonar voor het beoefenen van ingenieur" door AD Waite op pagina XXI, getiteld "Waarom radar niet wordt gebruikt om underwtaer doelen te sporen", schrijft de auteur

"EM verliezen in de zeer geleidende zeewater worden gegeven door 1400f * (1 / 2) dB / km, waar f in kHz en voor slechts een 100m weg in de zee, de verliezen op 2000 Mhz zijn 200.000 dB!. Zelfs bij 30kHz de verliezen gelijk 770dB; de zee effectief presenteert een kortsluiting aan de EM energie. "

Ik hoop dat verduidelijkt waarom gebruiken we cant EM ENRGY water voor enig doel.Zelfs in de Echo Sounder en UWTs (Onder water Telephones), in de volksmond bekend als secundaire Sonars het medium akoestische of geluid energie ..

Ik wens u geluk
Ess ESS

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back