Wireless Audio module, welke te gebruiken?

Z

Zedman

Guest
Hoi,

Ik zou graag een systeem van stemmen die zou hebben de functie om audio van de afzonderlijke eenheden naast de stemmingen mogen deelnemen.
Opgemerkt dient te worden draadloos, en ik ben op zoek naar een goede audio -> draadloze module om het geluid op de pc.

Ik vond deze FM-zender chip Si4710/11 (vanaf SiliconLabs) het zou geweldig zijn maar het niet versleutelen van de audio, zodat het kan worden beluisterd met een gewone FM-ontvanger van het gebouw, dat is niet al te goed ...

Iedereen heeft een suggestie hoe enrypt of disort (en decoderen of herstellen) de audio?

Of een andere suggestie om de audio?

bedankt,
Zedman

Nou, ik ben er niet zeker van wat je echt na hier.Je moet een aantal fundamentele beslissingen over het systeem, wat het moet doen, en hoe het zou moeten doen, voordat je verder kunt zelfs beginnen te kijken naar chips.

Die silicium lab IC's die u
hebt genoemd, zijn voor de korte reeks gemeenschappelijke FM-band audioapparaten.Het
is een farily recente zaak, dat de wetten zijn losened voor het doorgeven van de commerciële FM-band (88-108MHz), met een reeks beperkingen en andere strenge specificaties, waarvoor chip manufacturesr daar gebruik van.Deze lijken te zijn voor de iPod's om eenvoudig draadloos afspelen op standaard radio's,

Hoe veilig moet dit worden?Ook is er aanbod / kwaliteit / frequentie moet worden gedacht.Uiteindelijk kunt u de analoge of digitale aanpak.Digital in staat zal stellen zeer hoge kwaliteit audio, encryptie zou zeer eenvoudig (daar kunt u de gegevens in een eigen pakket formaat, dat iemand moet weten om het uittreksel uit de audio).De grote nadelen met digitale zijn: RF-bandbreedte nodig is, en de kosten.

Als u gewoon behoefte telefoon kwaliteit, zijn er enkele korte reeks apparaten, waardoor lage quaility audio, met alles on-chip, inclusief mic voorversterker.Deze zou voor een fatsoenlijke radio-hardware aan het doorsturen van de gegevens.

Voor analoge, kunt u behoorlijk goede kwaliteit, goedkoop,
waarbij op grote schaal verkrijgbaar delen.Ofwel volledig discrete, of met behulp van een een-chip-oplossing (zoals je silicium labs apparaat).Het probleem is hier, zoals u zei encryptie.Hoewel niet wordt een zeer elegante oplossing,
kunt u gebruik maken van een eenvoudig audio Scrambler tussen je microfoon en audio in van de zender, en hebben een Descrambler op de receiver.Mensen kunnen nog steeds' ophalen 'van het signaal op de radio, maar niet in staat zou zijn om te begrijpen een woord.

Dus, ten eerste, de volgende besluiten:
Kwaliteit van de audio (cd? Telefoon? Louter alleen 'begrijpen' woorden?)
Hoeveel apparaten / kanalen worden gebruikt?
Bereik?
Meeneembaarheid?(op batterijen?)
Digitaal / analoog?

Alle bovenstaande beïnvloedt kosten en complexiteit, die ook van invloed op tijd voor het ontwerp.

Buriedcode

Hoi,

Bedankt voor de uitleg.
Het project is in het besluit welke te gebruiken voor audio transmissie "fase.
Dus:

- Het zal op batterijen moet lopen minstens 5 uur uit de batterij, met ten minste 30 min van geluid
- Kwaliteit: het zal alleen meningsuiting dus ik denk telefoon kwaliteit is OK
- Er
zal worden ~ 30 apparaten
- Bereik: ~ 20m

Voor het systeem van stemmen een 900MHz RF-chip zal worden gebruikt.
Voor de encryptie Ik denk dat de analoge Scrambler zal doen.

Wilt u meer uitleg over deze:
"Er zijn enkele korte reeks apparaten, waardoor lage quaility audio, met alles on-chip, inclusief mic voorversterker."

bedankt,
Zedman

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back