winst en fase marges

A

aryajur

Guest
Waarom zijn winst-en fase-marges niet betrouwbaar testen van stabiliteit.Als iemand kan geven een geval wherethey mislukken, zal het nuttig zijn

voor stabiliteit winst en fase mergin beide moeten worden positive.some systeem transer functie ontstaat in het controlesysteem te krijgen mergin en fase mergin beide ∞ (oneindig). In dat geval kunt u zeggen niet ABT stabiliteit van het systeem perfectly.eg.1 / s

Gain en fase marge geven de stabiliteit van het systeem zoals momenteel beschreven.Met andere woorden, gegeven de gesimuleerde laden voorwaarden, zal ze beschrijven als uw systeem stabiel is.

Onvoorwaardelijke stabilty is anders: het bepaalt dat geen kwestie wat lading die u aanwezig zijn op de output / input, het systeem nooit zal instabiel worden.Voor dat je nodig hebt om simulaties te doen SP en hetzij perceel belasting of de bron van stabiliteit in cirkels of kijk op de bèta / Kf factoren om te zien of u onvoorwaardelijke stabiliteit.De belasting of de bron van stabiliteit zal cirkels perceel wat impedanties op een bepaalde frequentie zal veroorzaken trillingen.

Greg

Thomas Lee Boek zegt dat de versterking en fase marge is mogelijk niet genoeg om te vertellen over de stabiliteit van een systeem in alle gevallen.Dat is wat ik wil verkennen, zijn er systemen die wel hebben gain en fase marge die normaal zou worden uitgelegd als stabiel en zal echt niet worden.

Een situatie die ik kan voorstellen is wanneer de winst of het fase kenmerken zodanig zijn dat een relatief kleine verandering in te krijgen zal veranderen maken de crossover-frequentie en op deze nieuwe crossover-frequentie de fase marge is onvoldoende.Of de winst-marge ontoereikend worden op een frequentie.

Kijk naar de foto (niet juist, alleen maar om het punt te illustreren).Als de winst daalt lichtjes, de fase marge op de nieuwe crossover-frequentie is niet langer toereikend is.
Veranderingen in de winst kan optreden als gevolg van variaties in het proces van ouder worden, enz.
Sorry, maar je moet ingelogd zijn om deze bijlage weer te geven

Wow dat is een echt voorbeeld nics, gewoon benieuwd 1 ding, zou Nyquist stabiliteit criteria geven de mogelijkheden van de toename van de instabiliteit in deze zaak.Ik vergat de Nyquist criteria.Ik denk dat ik weer bestuderen.

Zoek in dit forum het boek "feedback-controle-systemen met behulp van Matlab" door dr. Lurie en lees de hoofdstuk drie.Hier presenteert hij een belangrijke concept dat duidelijk je vraag.de nationale handhavingsinstanties, ...

U zal zien dat het in een Nyquist plot, ook.Bode diagrammen zijn eigenlijk een andere manier om de info in de Nyquist plot.

Ik heb geprobeerd om eerder stelt een Nyquist plot waarvan de Bode plot zou zijn vergelijkbaar met de situatie onderzocht.Merk op dat de fase marge je meet is vrij adequaat.
Maar let ook op dat het perceel loopt de buurt van het kritische punt (de bult).Dat betekent dat een lichte daling van de winst zou maken het snijden de eenheidscirkel (winst = 0 dB) dicht bij het kritisch punt, en dus je zou het geval fase weinig marge in.

Het punt is dat winst en fase marge antwoord te geven een deel van de voor de stabiliteit van het systeem, maar je moet ook kijken naar de totale perceel om te zien of er mogelijke tekenen van problemen.
Sorry, maar je moet ingelogd zijn om deze bijlage weer te geven

Kent u geen experimenten of circuits waar lineaire analyse kan volledig geldig te zijn, voor het gebruik van deze Keypoint van de praktische oogpunt?.

Nyquist-test de stabiliteit-gain marge phese marge, voorwaardelijke stabiliteit van praktische experimenten voor studenten

Ik kan een open vraag in een forum over dit onderwerp om te brainstormen?

Beschouw een versterker, de open lus overdracht functie heeft twee polen (verantwoordelijk voor alle laden effecten zijn opgenomen als gevolg van een gesloten-lus-verbinding), die alle boven de 0dB lijn.

Dan, als ik verbind deze versterker in de eenheid-gain feedback, moet deze versterker stabiel of niet?

Scottie

Dit is altijd estable stabilty, omdat de marges zijn allemaal positief.Ik heb gehoord dat bij hoge frecuencies minimale fase nullen niet aanwezig zijn in versterkers en we moeten diagram considetate het effect van deze nullen over de Nyquist.nebisman

Ik sluit deze versterker in de eenheid-gain feedback, moet deze versterker stabiel of niet

Ik had niet onderzocht de auto-controle, die me kan vertellen, is het zeer belangrijk voor systeemontwerp.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back