winning RF power transistor in / uit met impedantie Spice

M

maniana

Guest
Hoi,
Kan iemand hulp bij het uitpakken GROTE Signaal input en output impedantie van
een RF-transistor met PSpice?
Ik heb een spice model van een transistor en ik wil weten haar impedantie op bepaalde frequentie en bias punten?
Wat moet mijn schema eruit, wat simulatie te gebruiken?
Zijn er elke toepassing toelichting op deze kwestie?

Zoals ik weet tot nu toe is er geen manier om te voorspellen juist grote signaal impedantie.

Indien het niet mogelijk is, zoals u zegt, dan hoe is mogelijk harmonisch evenwicht simulation of "load-pull" met magnetron simulatoren zoals AWR?
Ik heb een PSPice model van een transistor (bijv. BFG591, BFG540W), hoe kom ik te weten wat de optimale input impedantie of de output impedantie?in het bijzonder de reactantie onderdeel van.

Ja, er zijn veel grote signaal modellen voor nolinear simulatie.Voor de transistors je zei, je kunt gaan met uw model.

Ja, ik heb de Spice-modellen voor deze transistors, maar mijn punt is dat ik nog steeds niet weten wat de input en output impedantie van deze transistors.AWR zal de simulatie van de route, maar dan als ik de component waarden pspice ik totaal verschillende resultaten.Ik heb het circuit PCB's en ik heb een ander resultaat dat volledig afwijkt van simulaties.Echte wereld pcb heeft geheel andere frequentie karakteristiek.
Uit simulatie mijn versterker moet werken 300MHz-350MHz met een vlakke winst kenmerk en de echte circuit werken van 290MHz tot 500MHz met vijf pieken, veel resonanties enz. ..en een winst thats nergens in de buurt van de simulatie.

Hallo maniana,Ja, u kunt doen Grote Signaal impedantie metingen in AWR Magnetron Office & zijn eenvoudige ...

Eerste invoer van de specerij model vervolgens nieuwe schematische
en voeg de
Ideaal Bias Tee's op input
en output & bias met behulp van de bron blokken ...
Ten slotte voeg HB haven in-en de macht in dBm voeg vervolgens de meting
zoals Lssnm voor de input
en output op smith chart of rechthoekige perceel ...

Thats it done ....

Zo niet, stuur me MWO project bestand (*. EMP) & Spice model (*. CIR), ik zal bouwen hetzelfde & stuur het naar je ....Opmerking: Grote S-parameter op Harmonische: LSSnm is een Niet-lineaire metingen beschikbaar in de macht sectie ...

--- --- manju

maniana,
Polyfet aandelen advertenties en AWR ontwerpen om Zin en Zout impedantie van een transistor uit Spice Model.Het ontwerp bevat optimalisatie en doel parameters ingesteld om af te stemmen input-en output-circuit voor maximaal vermogen en winst.Beide advertenties en AWR versies zijn toegestaan voor dwonload op hun site.
Neem een kijkje; http://www.polyfet.com.

Met groet,
WM3

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back