winnen vs ingang common-mode voltage

S

SwordFish

Guest
Hallo, Mijn ontwerp is een opamp. Ik moet weten of de gain (differentieel winst) afhankelijk van invoer common-mode spanning. Iets als "Av vs VCM" Is er een manier om zo'n plot te maken? Voor de simulatie gebruik ik HSPICE. Misschien heb je kon geven een "xxx.sp" bestand. Bedankt

Als de emitter huidige bron is OK, moet de winst heel weinig afhankelijk zijn van common mode spanning. U vindt de afhankelijkheid door gebruik te maken drie spanning bronnen. V0 1 0 0 V DC (Vcommon mode) V1 2 1 AC 0.1V (V diff / 2) V2 een 3 AC 0.1V (V diff / 2) nodes 2,3 zijn differentiële versterker ingangen. Door het vegen V0 kunt u zien hoe dit het AC te krijgen beïnvloedt.

Ja, maar de winst is te vinden op AC analisys en de common-mode spanning is op DC analisys. Ook AC gebruik van een freq op X-as en DC Volt te gebruiken als X-as. Dank.

In HSPICE te maken en een AC-analyse met behulp van de common mode spanning als vegen parameter (ga naar de AC-analyse sectie in de HSPICE handleiding) U kunt AC analyses tijdens het verwisselen van DC bias. Je krijgt een familie van AC resultaten met de common mode voltage als parameter.

Probeer het met parameter sweep Eerst V0 moet waarde aan te geven als een parameter: PARAM V0_value - 0 V0 1 0 {} V0_value STAP PARAM V0_value -5 5 0,2 PS Het zou moeten werken met pspice, ik weet niet of HSPICE is equivalent.. .

Wat ik ben op zoek naar is zoiets als de figuur 5 (pagina '8 ') van deze pdf file.

common mode spanning is om te controleren of het circuit kan goed werken. in dit bereik, is de winst niet verandert veel

Ja. de winst is afhankelijk van de schakeling te ontwerpen. Als het circuit van ingangstrap is niet in triode, heeft de av niet verandert veel

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back