Wijzigen van dit ontwerp: de toename van de spanning bereik

S

somf0872

Guest
Hallo allemaal, delen een aantal stevige idee om de uitgangsspanning bereik te vergroten in dit ontwerp. Ik bedoel in plaats van het krijgen van 0 tot 4.096V ............... Ik moet om deze te wijzigen voor 0 tot 15V. Eventuele opmerkingen? - X -

dient u: - te verhogen voedingsspanning van opamp (controleer dat er meer dan + -15 V voeding en wat spanning op het aanbod moet worden ingesteld op 15 uitvoer te krijgen, zonder verzadiging, indien nodig, vervangen door een geschikte one ondersteunt) - afname van R2 tot en met 10 kom - tune opamp uitgang van R3 tot 15 V bij max. vermogen in DAC.

Kan u pls uit te leggen hoe men deze berekening doen voor de waarden van u genoemd? Ik bedoel incresing voedingsspanning maakt de zin. Maar hoe kan men berekenen de andere parameters in te stellen? - X -

boven de i ongeveer R2-waarden geschat, maar meer minder strenge berekening kan worden gedaan als volgt: opamp winst bij het werken in niet omkeren mode = 1 + R4 / (R2 + R3). Laten we nu eens berekenen alles voor trimmer weerstand in de middelste stand wanneer R3 = R3 / 2 om er zeker van dat we een kans te spanning te veranderen naar beneden en naar boven te hebben. De winst zal R4 / (R2 + R3 / 2) = 3.29. Ervan uitgaande dat de DAC voorziet in max. vermogen 4,096 V, moeten we winst te verhogen 15/4.096 keer = ~ 3,66 keer zo nieuw winst is om 3,66 * 3,29 = ~ 12,04 de negatieve feedback coëfficiënt kan worden berekend als: 12,04 - 1 = R4 / (R2 + R3 / 2) als R4 is om ongewijzigd R2 + R3 / 2 = R4/11.04 = 9,05 kom als winst stijgt je kunt verlagen waarde van R3 tot 3 kom dan kunt gebruik maken van R2 = 7,5 Kom en R3 = 3 kom

Hartelijk dank voor ur hulp! Pls zie ook de volgende attachement. Als ik gebruikte dezelfde DAC op deze manier ...... Ik bedoel met refrence spanning van 15V en vervolgens het nemen van Vo zoals vermeld in de formule. Ik ben gewoon niet in staat om uit te vinden die dit circuit te kunnen geven rond 300mA??? Aangezien de DAC kan gaan max. met 50mA??? Enig idee hoe kan ik krijgen rond 300mA aan de uitgang. Let op: Ik zag OP77 datasheet, maar hebben geen nominale stroom aan de uitgang van ..!! - X -

de eenvoudigste manier is om spanningsvolger direct toe te voegen op BJT te opamp uitgang en het nemen van feedback van haar zender. Maar dat lage ohmse weerstand nodig en voert veel macht of het mogelijk om push-pull hier dus: http://www.ecircuitcenter.com/Circuits/pushpull/pushpull.htm Natuurlijk is deze schakeling werkt het beste als bevooroordeeld voor klasse A. Er zijn ook andere manieren zoals hier: http://members.home.nl/ksz/electronics/highvoltageamp_ok.jpg Om praktische circuit kijken naar "Opamp voor iedereen" TI's application note onder clausule is zoiets als - te verhogen opamp otput spanning en stroom. (Artikel 14). De doc moet beschikbaar zijn hier of van inet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back