Wiegand protocol

D

digitalpowers

Guest
Dus ik heb gezien dit onderwerp onder verschillende malen voor, maar niemand echt lijkt te eindigen met een hoop informatie.Ik geef u wat achtergrondinformatie over wat ik probeer te doen en te zien of iemand mij kan helpen.

Ik ben tsjiep, dus ik zou graag mijn eigen toegang controle systeem met behulp van HID kaartlezers waarmee de output in Wiegand, zijn ze gemakkelijk te vinden op ebay voor cheep bouwen.Nu is het probleem ontstaat als je kijkt naar de Wiegand protocol en beseffen dat het gebruik maakt van 50 micro seconden pulsen om de gegevens te coderen.Nu dat te snel voor mijn parallelle poort om nog te lezen in een oneindige lus (niet pritty code).Dus ik ben slim (i wish) en besloot een DAQ-kaart kopen (NIDAQ 6520).Ik heb het cheep ook (dank u ebay).Helaas didnt wat ik zie is dat die kaart leest 12v pulsen zo hoog niet 5v pulsen zo hoog.Helaas is mijn lezer uitgangen voor hoge 5v.Dus nu ik ben gekomen om het punt van een van beide vanaf nul, dat wil zeggen comeing met een nieuw systeem te lezen Wiegand, of uitzoeken hoe de data lijnen hoog genoeg trek te trekken zonder de laag tot hoog.Ik probeerde een transistor versterker, maar dat trekt de lage gegevens tot signaal boven de 4v het is om te verblijven dan beschouwd worden als een lage hartslag.

Anyways, ben ik niet precies weet wat ik wil doen over deze, maar als iemand ideeën heeft, dat zou geweldig zijn.En vergeet pupil is beter.

Bedankt.

Zou U het instellen van een schema van het circuit U gebruikt.Mag er een biassing probleem.

Nou, ik een paar dingen geprobeerd, de transistor versterker leek de eerste bijlage.De weerstanden zijn allemaal laag als in de 10ohm bereik.Hoewel ik geprobeerd allerlei opties.Ik merkte twee dingen met dit circuit dat didnt work well.Eerst moet de transistor werd erg heet, tweede terwijl ik kon krijgen 12v wanneer de ingang laag gaat krijgen we rond 10v wanneer het gaat hoog, ik moet hoog boven 11v en laag te zijn dan 4v.

Vóór die heb ik geprobeerd een opamp, maar terwijl het de waarden heeft trek boven 12v en houden de dieptepunten laag is, schakelt hij te langzaam en ik alleen maar ongeveer de helft van de gegevens.De opamp Ik probeerde is LM324N en er is niets extra aan de curcuit, alleen de opamp aangesloten op de HID lezer en de DAQ-kaart.

Bedankt
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Wat je ckt, gebruik base weerstand 2k2 naar 2k7 en verzamelaar weerstand 100 tot 220 ohm.Dit shoul werk.

Wat Wiegand, gebruikt het om lijnen data-uitgang, een uitgang een puls wanneer bit = 1 en de andere als data bit is 0.(Nooit beide lijnen actief bezig zijn op dezelfde tijd)

U kunt transformeren naar een data-en kloksignaal conecting D0 en D1 naar de ingangen van een XOR-poort.Bij de uitgang krijgt u CLK (klok) dus dit signaal te gebruiken om gezien als je een beetje beschikbaar.Dan alleen lezen D0 of D1, en je krijgt de gegevens.Ik gebruikte dit een lange tijd geleden en werkte!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back