Weging filters worden gebruikt in audio-S / N-metingen.Elementaire vorm van een filter wordt de inverse van de menselijke oor gevoeligheid kenmerk.Een van deze vormen is een wegingsfactor filter (bestaat allso B, CCIF etc).Idee is om meer gewicht te frequentie componenten op die oor is gevoeliger.Op internet vindt u veel informatie over audio-weging filters.
met een ideale route (O, C, VCVS) uitvoeren van de een-gewicht filter.
Echter, als ik wil voor het meten van de een-gewicht ruis in ADC-kanaal,
Hoe de uitvoering van dit?
Te simuleren weging filter moet u weten dat
de transfer functie of gelijkwaardig filter circuit.In attechement ik CCIR 468-3 filter circuit waar moet worden toegevoegd 12.2 dB versterker en weging curven A en CCIR 468-3.Filtercurve A wordt meestal gebruikt met consumenten audio-producten, terwijl CCIR is bedoeld voor professioneel gebruik.
Voor een bocht Ik heb geen transfer functie of gelijkwaardig circuit.Ik veronderstel, filter orde en topologie moet dezelfde zijn als voor CCIR filter.U kunt proberen enkele iteratieve simulatie om dicht resultaat, maar het is nogal traag en onnauwkeurig manier.
Hoi - Ik was op zoek naar een A-weging filter circuit.Google bracht me bij deze discussie de eerste plaats, daarna om de inhoud op <http://www.epanorama.net/documents/audio/aweight.html>.Ik heb de gesimuleerde route van die link in LTSpice en het lijkt dicht bij de A-curve gewicht geplaatst eerder in deze discussie.Let op de bron
en belasting impedantie eisen.
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.