werkt als een schakelaar!

E

ericmar

Guest
hoi,

Ik wil doen wat het schakelen op mijn route dus ik moet een DPDT relais of 2 transistors op te treden als schakelaar.Ik vraag me af die een beter en kan langer duren.Relais neemt meer macht en zij r meestal iets groter, toch?Maar als ik ga voor het gebruik van de transistor als een schakelaar, hoe kan ik ervoor zorgen dat zich gedraagt als een dubbele relais gooien (dwz hetzij in werkingsmodus 1 of 2)?

Bedankt.

Groeten,
Eric

Er zijn veel dingen te overwegen bij de keuze.

Relais hebben weinig weerstand, geen vervorming, traag schakelen keer, frequentie reacties in de magnetron regio, high power switching capaciteit, ongeveer een miljoen schakelen cyclus beperken.

In kritieke toepassingen in systemen waar de kosten niet zo belangrijk als de prestaties, ik vaak ontwerpen in relais.

Winderig opmerkingen zijn volkomen juist.

your circuit but the beauty of relays is that they provide isolated contact closure--no references to anything else in your circuit.

Ik zou daaraan willen toevoegen, kunt u gebruik maken van transistors aan de bron en wastafel huidige binnen
uw route, maar de schoonheid van het relais is dat ze geïsoleerd contact sluiting - geen verwijzingen naar iets anders in uw route.Twee transistoren zal nooit precies gedragen als een relais.

Het voornaamste nadeel van het relais is die trage schakelen keer, zoals gezegd, vaak meer dan 50-250mS, afhankelijk van de afmetingen.Tweede is er een significant vermogen in de exploitatie van het relais (houd stromingen zijn vrij laag).Maar het kost geen energie als het relais wordt "ontspannen",
dat wil zeggen,
het ontwerp voor het gebruik van de ontspannen modus (spoel uit) zo veel mogelijk.

Als een 1 / 4, tweede schakeltijd is niet snijden zij sluiten dan een relais moeten werken.Maar altijd binnen de huidige ratings voor de huishoudelijke spanningen die door het relais fabrikant.Zelfs aan de lage kant van de huidige spec.Anders komt, zult u waarschijnlijk vinden uw contacten aan elkaar.

Uw behoefte aan twee polen houdt in dat u nodig elektrische isolatie.Indien u een hogere snelheid schakelen en ook ervoor te zorgen dat uw route
de logica van de "relais" sectie, een paar van optische isolatoren.Een optische insolator is een fotodiode optisch gekoppeld aan een foto-transistor.Flow genoeg stroom door de diode, en de phototransitor fouten op.Dat fototransistor is volledig elektrisch un gerefereerd aan uw route.

En bij gebruik van een relais,
vergeet dan niet dat als het relais wordt uitgeschakeld en de spoel gebied inzakt Faraday's wet zegt, krijg je een spanning Spike (die kan worden onderdrukt met een omgekeerde bevooroordeeld diode over de spoel).

Hoe zit diodes?Ik ontwierp een 9GHz switch gewoon met behulp van dioden.Dioden zijn snel en zijn niet een grote uitdaging in het circuit.

djalli schreef:

Hoe zit diodes?
Ik ontwierp een 9GHz switch gewoon met behulp van dioden.
Dioden zijn snel en zijn niet een grote uitdaging in het circuit.

SSR = Solid state relais

Opto SSR kan een alternatief zijn voor mechanische relais.

Ik was van plan om gebruik 3 relais op mijn route, maar mijn voeding couldnt genoeg macht als ik gebruik 3 relais!

Er zijn dingen als magnetische vergrendelingsfunctie relais voor kleine signaal gebruik.ze kosten meer en meer complexe circuits rijden.

Er is nog een optie, gebruik CMOS IC-schakelaars, zoals de 4016 en 4066.Er zijn meer ic simillara aan het bovenstaande.Chech de RS of Farnell catalogus voor analoge IC's.

ericmar schreef:djalli schreef:

Hoe zit diodes?
Ik ontwierp een 9GHz switch gewoon met behulp van dioden.
Dioden zijn snel en zijn niet een grote uitdaging in het circuit.

Er is heel veel oplossingen, afhankelijk van de toepassing.

Zoals eerder gezegd:

- U kunt gebruik "flip-flop" relais OF ...sommige modellen speciaal ontwerp op te stellen minder lopende (een kijkje op on-line catalogi).Ik remenber verandert een relais en dalen van 90mA tot 30mA van de huidige.

- U kunt gebruik maken van 4066 (ik denk dat 4016 is verlopen door weten) OF ...sommige Maxim IC zoals de MAX4760, notitie: "De MAX4760/MAX4761 (DPDT) analoge schakelaars werken vanuit een 1.8 V tot 5.5 V leveren." U hebt vier van hen in de IC.

dag

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back