welke oorzaken frequentie mijn TU's Drift?

T

TerryADS

Guest
Hallo vrienden,
Ik ontwierp een DECT (GFSK modulatie) unit.Testing frequentie PCBA is OK, maar als ik het assembleren, draai het toestel rond testfrequentie drift (straling), vond ik de drift veranderen van 3 kHz tot 28KHz met verschillende hoek, mijn specificatie is binnen 15KHz.What veroorzaakt het verschijnsel?
Bedankt,

Ik vond toen ik aangeraakt E-cap die bypass condensator van de macht te sporen voor de microfoon, de
frequentie drift is meer serious.I weet wat er gebeuren en hoe het op te lossen?
Iedereen kan mij helpen?

Is de PLL VCO frequentie hetzelfde als de zender de uitgang van de frequentie?Als het is, kan het de zender om energie terug in de VCO en trok de freuqency.

Volledig eens met toonafishy.De "drift moet dan worden verminderd wanneer het uitschakelen van de modulatie. Andere opties zouden zijn pick-up signaal op VCO tuning lijn, onvoldoende afscherming, ...

Het lijkt dat u een ontkoppeling en / of een lay-out probleem.
Controleer de stroomvoorziening ontkoppeling condensatoren rond de PLL (om alle elementen van de PLL met VCO) en ook te controleren op afwijkingen grond lay-out, het gebruik van de grond voor dezelfde PLL en voor de microfoon-voorversterker.

Je hebt niet uitgelegd uw circuit.Als het een PLL probeert te blokkeren het gemoduleerde uitgang, dan moet je een beetje over de aard van de modulatie te vragen.Als u modulerende 1's met meer dan 0, uw gemiddelde frequentie modulatie zal off-center, en je PLL zal dat zo juist dat de 'gemiddelde' frequentie is nu vergrendeld.Dus de frequentie voor 1 zal worden bijna op kanaal centrum, en de frequentie van 0 zal zijn weg uit de band.

toonafishy wrote:

Is de PLL VCO frequentie hetzelfde als de zender de uitgang van de frequentie?
Als het is, kan het de zender om energie terug in de VCO en trok de freuqency.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back