Welke keuze voor stappenmotor: unipolaire of bipolaire

G

gaga2410

Guest
Hallo, ik ben benieuwd welke configuratie te kiezen voor mijn cnc machine. Ik heb 6 draden stappenmotoren die kunnen worden gebruikt als unipolaire of bipolaire. Wat zijn de verschillen tussen deze twee modi? Wat is de beste keuze? Hartelijk dank voor uw advies.

Het belangrijkste verschil is de drijvende methode: in een bipolaire stappenmotor heb je twee spoelen, zodat vier draden en u hebt een H-brug driver om te kunnen veranderen in de huidige richting van de spoelen, in unipolaire motoren de twee spoelen zijn verdeeld in twee delen die elk ; deze onderdelen zijn verbonden op een punt: op deze manier als u de gemeenschappelijke knooppunt van elke rol te sluiten op de voedingsspanning, het is voldoende om verbinding te maken een van de andere twee draden van spoel de grond: een lead zal stroom op een manier, de andere in de tegenovergestelde. Een H-brug vereist meer controle logica en de vier transistor per fase, voor unipolaire motoren slechts twee transistor per fase nodig zijn en een meer eenvoudige logica. Er is nog een verschil is dat u interesseert pheraps meer: ​​de preformances! Gezien dezelfde grootte motoren unipolars hebben in het algemeen minder koppel dan een bipolaire omdat slechts een half van de spoel is elke keer energiek, toch is het noodzakelijk aan te nemen dat om dezelfde reden bipolaire motoren een grotere weerstand zo te hebben met een bepaalde stroom vermogensdissipatie zal worden groter dan bij unipolaire. Wat is de beste oplossing? Het hangt ervan af! Wilt u liever een eenvoudige stuurkring of meer koppel? Als u een motor voor uw toepassing kunt kiezen Ik raad je aan trekkracht van een aantal motoren te controleren en het beter te kiezen voor je. Ik hoop dat dit je helpen. Groet, Simone Navari.

Bedankt voor deze zeer nuttig antwoord. Maar, kun je me uitleggen wat koppel alstublieft?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back