Welke Crystal?

J

Jack / / ani

Guest
Hi all,

Wat is de diffrence bwtween deze twee kristallen?Ik heb ze allebei worden gebruikt om de klok van UC, waarvan een meer een beter?

Bedankt
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Echt niet veel verschil wat microcontrollers betreft.Ik geef de voorkeur laag profiel kristallen ..

Elk van de twee kan zo lang doen als hun specificatie met betrekking tot de functionaliteit is hetzelfde.

Als mijn post je geholpen, in plaats van te zeggen hier dank u bij Edaboard, kunt u op de knop heeft me geholpen.

Dan is de kleine is veel beter omdat hij is compact!Iedereen weet dat de echte reden van het hebben van deze verschillende pakages?

Hoi,

Zoals iedereen al zei, beide zijn hetzelfde.Het pakket heet HC-49 voor hen beiden.Beide hebben hetzelfde materiaal.

De grote is: HC-49 / U-arrangement, 1,8432 MHz - 200 MHzDe kleine is: HC-49/US Low-Profile Pakket, 3.6 mm hoog, 3.5 MHz - 70 MHzEn zelfs kleiner: HC-49/US Low-Profile-arrangement, een 2,5 mm hoog, 8.0 MHz - 70 MHz

Dus je kunt zien dat de grotere die je kan krijgen in een breed scala van frequancy en als je een project hebt dat je nodig hebt om de OSC dan verandering die je moet onthouden dat de omheining hoog genoeg te houden.
Meer info over hoe de Crystal is gebouwd vindt u hier:
http://www.4timing.com/techcrystal.htm

Succes.

Hi Jack / / ani,

Het maakt niet uit de vorm en grootte zolang het past in uw projecten.
Meer frustating is wanneer uw kristal niet start oscilating en uw micro lijkt dood bij opstarten.Lees ook de application note van Atmel site die uitlegt hoe een oscillator functies en welke methoden kunnen worden gebruikt om te controleren of de trilling voorwaarden is voldaan om een goede start-up te waarborgen wanneer de stroom wordt toegepast.

Sorry, ik vergat te plaatsen de link:
http://www.atmel.com/dyn/resources/prod_documents/doc4363.pdf

Groeten,
silvio
Laatst gewijzigd door Silvio op 20 mrt 2005 7:57; bewerkten in totaal 1 keer

Hoe groter op is slechts een artefact van het verleden en in de jaren tot ze (kristallen komen), ook zal kleiner worden ..
Ik noemde het "een grote" maar als je teruggaat 5 of 10 jaar deze "groter one" was eigenlijk de "kleinere" als vervolgens de pakketten werden nog veel groter ..

THa dezelfde happend met bijna alle onderdelen ..

In vijf jaar geleden, HC-49 / U is de goedkoopste.Nu is het geen verschil tussen HC-49 / U en HC-49U / S.

Voor specificatie kan ik zien dat ze geen verschil.

een van beide zal werken, maar ik stel voor actieve oscillatoren voor beginners.Enige ervaring is nodig om kristal microcontroller's circuit werkt stabiel.Ik denk dat sluit het schild van kristal GND is een goed idee, evenals brengen een 2M weerstand parallel met het kristal.

mike

--------------------------------
www.ezpcb.com

hoi,

Ik zag twee soorten verbindingen van het kristal [seriële] en [parallelle], wat is dan het verschil?

Hi wolfheart_2001,

Hier is het antwoord op uw vraag.

Quote:

Seriële of parallelle resonantie.Als een kristal wordt beschreven als een bepaalde frequentie serie of parallel Resonant, het is analoog aan een ander deel wordt bepaald bij een temperatuur van 20 of 25 graden.
Het deel is hetzelfde, maar de frequentie is vastgesteld op grond van die gedefinieerde parameters.
Bij serie resonantie, het kristal wordt weergegeven als een serie resonant RLC-circuit met 0 faseverschuiving, zodat deze te gebruiken in een oscillator je nodig hebt om de 360 graden faseverschuiving nodig.
Op parallel resonantie, het kristal overwegend inductief is en met de externe condensatoren, biedt 180 graden fase verschuiving op de opgegeven frequentie.
De andere 180 graden wordt verstrekt door de inverterende versterker die in de micro.
Het verschil in frequentie resonantie tussen serie en parallel resonantie is ongeveer 0,05%

Hier, de kleinere is moeilijker te vinden en een beetje duurder.Ik hou van de kleinere beter, alleen vanwege de compactheid ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back