Welke BJT npn transistor wordt het meest gebruikt in de versterker circuits?

Z

zia.newversion

Guest
Ik ben op zoek naar een versterkerschakeling model in Multisim en er is een enorme lijst van transistors die ik kan gebruiken. Ik kan alleen gebruik maken van BJT NPN transistors ... Heeft iemand enig idee wat transistor wordt het meest gebruikt? Ik weet dat het varieert van toepassing tot toepassing, maar alleen voor een beginner niveau, zoals een elektronica-lab in een school, die transistor zou voldoen aan bijna alle basisbehoeften? Ik weet zeker dat na een weinig rekening, de lijst kan worden teruggebracht tot 2,3 transistors ...

Ir hangt af van wat je probeert om iets te ontwerpen, zoals BC109, BC337, 2N2926 zijn de algemene doeleinden NPN. Keith.

Hi, wordt BC107 grote schaal gebruikt voor lab applns.

Bedankt voor het beantwoorden ... Eigenlijk was ik het proberen om een probleem op te lossen, maar kreeg niet de gewenste output. Ik dacht dat het gebruik van een meer algemeen gebruik transistor, zou het probleem worden opgelost. Maar het probleem blijft bestaan ... Ik denk dat ik zal moeten anothe thread te creëren voor dat ... Thanks a lot, mijn kennis is zeker een iets meer dan voordat ik deze draad geplaatst. :)

Hoi, Als u het probleem ur naar uit te leggen, kunnen we u helpen u.

Hoi, Als u het probleem ur naar uit te leggen, kan worden kunnen we u.
Hiya terug te helpen ... Het probleem is opgelost. Ik gebruikte BC107 maar ik denk dat het kan worden opgelost met een andere transistor, omdat ik later ontdekte dat het probleem niet liggen bij transistor model, maar in plaats daarvan voorspanning. Hier is de link naar de draad die ik heb gemaakt later. Het bevat het probleem en progressieve oplossing. :) Cheers http://www.edaboard.com/thread194369.html

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back