Welk boek is beter om mee te beginnen?

S

sharas

Guest
Hoi,

Ik ben een EE afgestudeerd met fundamentele achtergrond in analoog ontwerp (Ik ontwierp een BGR voor mijn afstudeerproject).Ik wil diepe duik erin en mijn vraag is: welk boek beter is om te beginnen met:
"CMOS circuit design, layout en simulatie" door Baker of boek Razavi's?

De reden waarom ik het beperken van de vraag naar deze twee, is dat dat zijn de boeken die ik heb oplossingen voor (hoewel ik geen toegang tot Gray & Meyer en Martin's).Bedankt voor uw advies,

Sharas

Razavi en John & Martin zijn waarschijnlijk de beste.het bespreken van de meest elementaire analoge schakelingen

Bedankt voor het advies,

Ik denk dat er consensus over Razavi.

Rekening houdend met dat Meyer is klassiek - wat is de bottom line?
Is het beter dan Razavi?

Razavi behandelt alleen CMOS analoog.Degenen van jullie die werken als analoog ontwerpers - is het realistisch?Is het niet gevaarlijk om een interview voor een analoog ontwerp positie als ik alleen Razavi knie?Wat wil je analoge ontwerpers verwachten van een jonge asielzoeker weten?

Ik zal erkentelijk voor uw antwoorden.

Allen Holberg is ook een goede ..Toegevoegd na 2 minuten:95% van de markt is cmos, dus dont worry abt.dat.
ur basics shud beclear, thats all wat ze willen en of u ur kennis kunnen toepassen op eenvoudige problemen:)

Gray's boek is mijn favoriet.Hij leert je de intuïtieve manier om te kijken naar een circuit om te zien welke delen van het circuit weinig effect hebben en welke onderdelen hebben veel effect.Dit is een goede zaak om te weten wanneer het doen dingen met de hand.

Rebel schreef:

Allen Holberg is ook een goede ..
Toegevoegd na 2 minuten:
95% van de markt is cmos, dus dont worry abt.
dat.

ur basics shud beclear, thats all wat ze willen en of u ur kennis kunnen toepassen op eenvoudige problemen:)

"CMOS circuit design, lay-out en simulatie" door bakker is beter voor starter.

Razavi is beter om mee te beginnen ....
Wij in ons instituut volgen dezelfde ....

U kunt de bijtende voor grijs Meyer uit
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=79843&highlight=gray grey meyer

Beide boeken zijn goed boek, wacht ons om tijd te besteden om te leren.

Allen is het beste boek.bepaalde hoofdstukken zoals CMOS opamp zijn echt goed

Ik denk, boek Baker's omvat meer dingen, digitale, analoge en mixed-signal, maar er is geen diepgaande analyse.Razavi boek is aan de andere kant.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back