Weird MCU gedrag: misschien voeding?

S

Slayerza

Guest
Hoi,
Ik heb een rare phenomenan zich met mijn MCU gebaseerd systeem.
Het systeem bestaat uit een master-eenheid (het besturen van een LCD-scherm en Bluetooth-module evenals I2C) en met verschilende slave-apparaten (digitale, analoge, RS232, enz.).

Hier is het probleem van de master-eenheid en een 1 slave werkt prima, maar toen voeg ik nog een slaaf de voeding exibis de volgende kenmerken

Als het apparaat niet actief is (alleen de master en een slave) het apparaat trekken ca. 75mA, toen ik voeg de tweede slave (apparaat eerst neder aangedreven) de huidige pieken naar ~ 90mA en vervolgens daalt naar ~ 65mA waar zij verblijven.Zodra dit gebeurt de MCU lijken opsluiten en reageert niet op alle ingangen, maar ook niet ingaan resetten.

Eventuele ideeën / suggesties over wat de oorzaak ook mag zijn.

Ik heb het getest voor korte broek, en zoals ik al zei is alles prima in master-slave-modus.

Sante
Slayer

Hoi
Het lijkt erop dat je een warmte probleem worden geconfronteerd.Mogelijk moet u koellichaam op je voeding.Ook moet u transformator gebruiken met een hogere huidige ratings

Bedankt
Haytham

Het kan worden gerelateerd aan de inschakelstroom, hoewel ik kan niet met zekerheid zeggen hoe het invloed heeft op de micro.
Is de tweede slaaf te worden hot-puggable?Zo ja, hebt u alle genomen voorzorgsmaatregelen ter beperking van de inschakelstroom?
Prhaps je kunt delen wat meer informatie over uw aanvraag, indien mogelijk.Zoals, wat voor u de communicatie tussen de kapitein en de slaven, hoe de macht wordt gedeeld door de componenten, enz.

Hoi,

Als de vermogens van de transforer is 250mA waarom doet 80mA problemen veroorzaken.Ten tweede biedt de transformator 9V en dit is recified, glad gestreken en gereglementeerd om 5V en 3.135V zonder grote warmte geproduceerd.

Ten tweede de apparaten communiceren met elkaar via I2C @ 100kHz, en sommige apparaten hebben ook RS-232-comms (via tranciever).Alle Devics verbinding te maken met het aanbod in parallel, maar de stroom I gemeten werd genomen op de gemeenschappelijke knoop.

Bedankt
Slayer

Nou, kan zij niet de stroomvoorziening worden na alles.
Het kan zijn dat de I2C communicatie beschadigd raakt, maar de kapitein niet goed mee omgaan en het hangt op.
Kunt u plrobe met een werkingssfeer sommige signalen?Zij kunnen aanwijzingen geven.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back