Weird LCD gedrag

S

Slayerza

Guest
Hoi,
Ik heb een karakter LCD via een logisch niveau converter om een PIC.De PIC draait op 3,3
V en de LCD op 5V.Maar de volgende bugs optreedt

1.Soms zal het display initialiseren direct, soms pas na meerdere resets
2.Als ik probeer te schrijven iets op het scherm het niet sterven, maar niet meer reageert

Dit gebeurt ook als ik de macht van de MCU van 5V.Wat kan de oorzaak hiervan?De routines die Im behulp werkte prima, op dezelfde MCU en LCD in het verleden.

Bedankt
SlayerToegevoegd na 1 uur 2 minuten:
Ik vond dat de 'geest in de machine' om zo te zeggen.De controle-pinnen zijn ingesteld als analoge ingangen standaard op POR Zodra ik geconfigureerd als digitale IO spul gaat ok.

Maar waarom zou het scherm start om te beginnen?Als de pennen zijn analoog inuts waarom heeft schriftelijk aan hen een geldig hoog niveau?

Sante
Slayer

Hi De HD controller chip heeft interne pull-up weerstanden maken van de lijn hoog zijn, indien u geen input!.Erg handig als je multiplex 4 bits LCD bus met matrix toetsenbord

Paul.

Paul,
Hoe kan u dezelfde regels voor zowel de LCD monitor en het toetsenbord?

Sante
Slayer

Hoi,

Simpel.U maakt gewoon een 4-bits bus naar het LCD-module en gebruik alleen RS, E en als u wilt R / W lijn (niet nodig als u gebruik maakt van een vaste vertraging van 50us tussen commando's en gegevens) nu je de PIC als output pinnen en Schrijf uw tekst op het LCD-module.Nu u de poort invoeren.en trek E laag.E is aangesloten op een kant van je schakelaars en de andere zijden van de schakelaars van alle op hun eigen pen die u al gebruikt voor de 4 bits LCD-module.

simpel!.

Paul.

Hoi,

Gewoon surfen, en zag dit:

Citaat:

Hoe kan u dezelfde regels voor zowel de LCD monitor en het toetsenbord?

HA ...

alle anderen het gemist, maar op 3.3V een toegevoegde bestuurder () NIVEAU SHIFTER
zal leiden toegevoegd latentie

dus ..

ga naar de bestuurder belangrijkste. c en de lcd en e rw rs schrijft vertragingen bij suite

dit is de vertraging te schrijven de 4-bits bus en vertraging bij val e en RW indien gebruikt
5 - 3,3 = 1,7 dus 1,7 * vertraging = true ....Inter-instructie lezen en verwerken van tijd per commando functie routing tijd enz. ..

Simpel gezegd, telkens wanneer u een reeks poorten
u het bedrag van het verblijf houden of vernieuwen nieuwe gegevens tijd lengte
door ten minste een factor 3

zodat de poorten van hoog naar laag langer duren vernieuwen
laag naar hoog
en poorten reageren sneller dan normaal hoog naar laag

Het is een feit van wat moet komen naast het nemen van minder tijd aan te komen

dan verwacht
vandaar de quantuseenvoudig v wiskunde(laptop wennen)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back