Weerstandswaarden van deze transistorschakeling?

B

blapcb

Guest
Hi guys. Sorry voor deze elementry vraag, maar ik ben OK met micro's en niet zozeer deze analoge spul ... Ik heb een vereiste om een ​​signaal te produceren (bijvoorbeeld Vcc), maar de enige "signaal" aanwezig is wanneer er iets aan massa. Dus, ik hoop dat de bijgevoegde circuit zal de baan betekenis doen als de transistor basis zweeft de output zal nul zijn en wanneer het wordt geaard de output zal zijn Vcc. Wat ik niet weten is hoe de berekening van de waarden van R1 en R2. Ik neem aan dat de transistor zou een goede oude 2222 .... Thanks

R1 kan van alles tussen de 10k-100k zijn .. R2 is afhankelijk van de belasting die u nodig hebt om-pull tot 24Vdc .. : Wink: IanP

R2 is afhankelijk van de belasting die u nodig hebt om-pull tot 24Vdc ..
Niet veel belasting (te verwaarlozen denk ik), is het vervolgens naar een beperkt circuit dat het brengt tot 3,3 V voor de micro.

In principe voorstellen dat de belasting als een andere weerstand tussen uit en GND. Nu afhankelijk van uw LOAD eis, moet u de waarde van R2 te kiezen, zodat je voldoende spanning te krijgen bij het laden en je krijgt voldoende stroom doorheen gevlogen. Hoop dat dit helpt.

Hi, als de schakelaar is geopend ontvangt u 24-0,7 = 23,3 Volt (ongeveer) op de kollektor van de transistor tov Ground de transistor geleiden en de collector zal op grond 0,7 volt. Zodra de schakelaar gesloten transistor wordt geopend en wordt 24 volts de collector als er geen belasting R2. Hoop dat ik kon maken wat verduidelijkt.

Waarom geen gebruik maken van de 3,3 V MCU aanbod?
100_1314131115.jpg
[url = http://images.elektroda.net/66_1314131115.jpg]
 66_1314131115_thumb.jpg
[/url]

Hoi, Ja, deze twee circuits laten zien dat de output zal 3v3 zijn:

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back