weerstand tussen bron en de poort van ESD-apparaat?

C

castrader

Guest
wat is het gebruik ervan? aan de ESD apparaat te beschermen tegen hoge stroom? en hoe zit het met de waarde?

[Quote = castrader] wat is het gebruik ervan? aan de ESD apparaat te beschermen tegen hoge stroom? en hoe zit het met de waarde? [/quote] ---------------------------------------- - het is ongeveer 1k-10k de waarde

Nee, het is gewoon over honderden ohm, minder dan 1K. En meestal is het N diffuse weerstand.

Ik denk dat wanneer grote stroom van de ESD-apparaat, CGD en deze weerstand zal een pad te geven voor de huidige, zodat ESD-apparaat zal worden beschermd.

ook ik heb gezien in sommige ESD I / O, gebruik lineaire MOSFET in plaats daarvan de weerstand, is het hetzelfde?

[Quote = Alan_Nesta] Ik denk dat wanneer grote stroom van de ESD-apparaat, CGD en deze weerstand zal een pad te geven voor de huidige, zodat ESD-apparaat zal worden beschermd. [/Quote] Ik denk dat de reden is wanneer er een grote impuls, zal worden gekoppeld aan de poort van de ggnmos en er stroomafgifte door de res tussen g en s, dan regelt een spanning Vgs het verlagen van de doorslagspanning van de ggnos. Dus de ontlading effectiever zal zijn.

waarom dan 0 Ohm connect is erger dan een vaste weerstand?

[Quote = sharpsheep] [quote = Alan_Nesta] Ik denk dat wanneer grote stroom van de ESD-apparaat, CGD en deze weerstand zal een pad te geven voor de huidige, zodat ESD-apparaat zal worden beschermd. [/Quote] Ik denk dat de reden is als er is een grote puls zal worden gekoppeld aan de poort van de ggnmos en er stroomafgifte door de res tussen g en s, dan regelt een spanning Vgs het verlagen van de doorslagspanning van de ggnos. Dus de ontlading effectiever zal zijn. [/Quote] Ik ben het met je, Ming-Dou Ker 's papers is een goede referentie

[Quote = sharpsheep] [quote = Alan_Nesta] Ik denk dat wanneer grote stroom van de ESD-apparaat, CGD en deze weerstand zal een pad te geven voor de huidige, zodat ESD-apparaat zal worden beschermd. [/Quote] Ik denk dat de reden is als er is een grote puls zal worden gekoppeld aan de poort van de ggnmos en er stroomafgifte door de res tussen g en s, dan regelt een spanning Vgs het verlagen van de doorslagspanning van de ggnos. Dus de ontlading effectiever. [/Quote] True of meer specifiek de weerstand opbouwen van een spanningsval onmiddellijk zodat de ingebouwde huidige / afvoerbaan, gewoonlijk een als diode geschakelde MOS of pnpn werkt eerste en vandaar beschermt de andere circuits.

enkele honderden tot enkele K ohm kan lopen enkele stroom te beschermen

Het gaat over honderden ohm, en lijkt poly res is meer gebruikt.

Ik herinner me 30Kohm wordt aanbevolen in het boek "EDO in IC".

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back